More
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_405x150
    patakis_tallek_405x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 405x150
    ΑρχικήΒιβλίοΤα Backstage του ελληνικού σινεμά, του Μάκη Δελαπόρτα

    Τα Backstage του ελληνικού σινεμά, του Μάκη Δελαπόρτα

    Διαβάζεται σε 3′- Ηλικιακό κοινό: 15-16+ Βιογραφία, παρασκήνια

    Ξέρεις από Βέσπα;
    Θ.Β., από την ταινία “Τρελός παλαβός και Βέγγος” (1967)

    Αν αγαπάς τον ελληνικό κινηματογράφο, εδώ έχεις μεγάλο θέμα. Από τον Μάκη Δελαπόρτα.

    Περί τίνος πρόκειται

    Ο Μάκης Δελαπόρτας καταγράφει και διασώζει εκατόν είκοσι μία αληθινές ιστορίες για τη ζωή των ηθοποιών και τα παρασκήνια των ταινιών που άστραψαν και εξακολουθούν να ακτινοβολούν στις μικρές μας οθόνες.

    Ποια ταινία και πρωταγωνίστρια έβαλε άθελά της σε κόντρα τον Κούρκουλο και τον Φώσκολο στο “Με φόβο και πάθος”; Πώς εξόργισε δημοσιογράφος τον Παπαμιχαήλ για τον γάμο του με την Αλίκη; Πώς γυρίστηκε μονοπλάνο η σκηνή που η Μοσχολιού τραγουδά στο παράθυρο στην Τρούμπα ενώ χιόνιζε στην εμβληματική “Λόλα”; Πώς ο Σακελλάριος έκανε εκατό τους δεκάξι ναύτες στο Η Αλίκη στο ναυτικό; Γιατί ο Αλεξανδράκης θεωρείτο μέγιστος γόης και γιατί δεν… έβγαλε το παντελόνι του στην περίφημη γυμνή σκηνή με τη Λάσκαρη στο “Δάκρυα για την Ηλέκτρα”; Πώς ο Σακελλάριος έπεισε τον Κωνσταντάρα να μεταπηδήσει στους κωμικούς ρόλους και να γίνει ο πρώτος με το “Υπάρχει και φιλότιμο“; Γιατί η Φόνσου έπαιξε αφιλοκερδώς στο “Αγοροκόριτσο“; Πώς μάγεψε η Λάσκαρη τις Κάννες; Γιατί η Βλαχοπούλου ζήτησε από τον Δαλιανίδη να λείπει από το φινάλε στο “Ραντεβού στον αέρα” και τι ρόλο έπαιξε ένα ραντεβού για ψάρεμα; Ποια ήταν η μοναδική ταινία που γυρίστηκε δυο φορές και για ποιο λόγο; Γιατί ο Δάκης κόπηκε από το “Ορατότης Μηδέν“; Πώς η Χρονοπούλου αντιμετώπισε τις εκατοντάδες βδέλλες στη λίμνη κατά το “Το χώμα βάφτηκε κόκκινο“, ενώ ο Κούρκουλος και ο Βόγλης υπέφεραν; Πώς η Βουγιουκλάκη άνοιξε εν αγνοία της τον δρόμο για το ντεμπούτο της Λάσκαρη στον “Κατήφορο“;

    Αυτές και αμέτρητες άλλες ιστορίες που θα σας γοητεύσουν θα βρείτε με τις γλαφυρές περιγραφές και την ωραία γραφή του Μάκη Δελαπόρτα.

    Εστιάζοντας

    Είμαι από εκείνους που παίζουν ολόκληρες ταινίες απέξω, που έχουν ξεχωρίσει ατάκες και τις έχουν κουμπώσει σε πλήθος στιγμών της καθημερινότητας. Μεγάλωσα στην εποχή που η χρυσή εποχή του Φίνου και των Καραγιάννη Καρατζόπουλου ήταν το μεγάλο φως μέσα στον κόσμο της αριστερής κριτικής από μία για τις δήθεν μέτριες ταινίες, της φτηνής βιντεοκασέτας των 80’s από την άλλη. Αλλά όταν όλοι ήθελαν να φτιάξουν σπουδαίες ταινίες, στον Ηλιόπουλο, τον Βέγγο, τον Κατράκη κατέφευγαν και εκεί το έραβαν και οι αριστεροί κριτικοί με το υποκριτικό μέγεθος των τιτάνων αυτών και κάθε άλλος.

    Πιστεύω ότι ο ελληνικός κινηματογράφος εκείνη την 15ετία (1958-1973) τα είπε όλα. Χαρτογράφησε και περιέγραψε σπιθαμή προς σπιθαμή το ελληνικό τοπίο, τους κατοίκους της, τις συνήθειες και το μεράκι, τα στερεότυπα, τις αγωνίες και τις αρετές τους.

    Ο Μάκης Δελαπόρτας είναι ίσως ο μεγαλύτερος σύγχρονος (και άνευ χρονικού περιορισμού θα έλεγα) διασώστης εκείνου του σπουδαίου κόσμου, ο οποίος τώρα φτάνει βιολογικά στο τέλος του με την απώλεια και των τελευταίων σταρ της εποχής. Μέσα όμως από τις ταινίες τους, θα επιβιώσουν για πολλές ακόμα δεκαετίες, καθώς θα υψωθούν στο βάθρο του μύθου. Μια dream team ανίκητη, υπερταλαντούχα που εν προκειμένω παρελαύνει μέσα από το βιβλίο του συγγραφέα. Κωνσταντάρας, Ηλιόπουλος, Λογοθετίδης, η Αγίας Τριάς του γέλιου, Αυλωνίτης, Σταυρίδης, Φωτόπουλος, Βουτσάς, Ρίζος, οι στυλοβάτες του γέλιου, Κούρκουλος, Παπαμιχαήλ, Βόγλης, οι ζεν πρεμιέ, Καρέζη, Λάσκαρη, Βουγιουκλάκη, Καραγιάννη, Βλαχοπούλου, Βασιλειάδου, η πρώτη γραμμή των σπουδαίων πρωταγωνιστριών, Φέρμας, Χριστοφορίδης, Πλατής, Διανέλος, οι ασύγκριτοι b-ρολάδες. Και δίπλα τους αμέτρητοι, αμέτρητοι κυριολεκτικά ηθοποιοί που άφησαν το στίγμα τους. Ένας τεράστιος κόσμος που ομόρφυνε τις ζωές των Ελλήνων.

    Ο συγγραφέας, έχοντας συγκεντρώσει και αποδελτιώσει ένα τεράστιο πρωτογενές υλικό, μέσα από προσωπική του έρευνα το περισσότερο από αυτό, προχωρά σε μια απέριττη αφήγηση, κατεβάζοντας στο χαρτί εκατόν είκοσι μία ιστορίες σαν παραμύθι. Θα τις απολαύσετε, θα ζήσετε τα παρασκήνια που έλειπαν από την κινηματογραφική βιομηχανία της εποχής! Και θα καταλάβετε πώς τρεις, πέντε, δέκα άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο, τον κινηματογραφικό χάρτη για αρχή, τη ζωή μερικών εκατοντάδων ανθρώπων που δούλεψαν πίσω και μπροστά από τις κάμερες, και μερικών χιλιάδων θεατών που τους παρακολούθησαν να λάμπουν.

    Εκδόσεις Άγκυρα.

    Περιεχόμενα

    1. Πρόλογος
    2. Προϊστορία
    3. Το αλαλούμ στον Γολγοθά
    4. Ο πρώτος κωμικός
    5. Καμαρότο! Καμαρότο!
    6. Ο υπεραιωνόβιος κομπάρσος
    7. Ο δαιμόνιος Μαδράς
    8. Η πρώτη άδουσα ταινία
    9. Το πρώτο γυμνό
    10. Το γέλιο θέλει παρέα
    11. Το αλαλούμ των Γερμανών
    12. Η φυσικότητα του Λογοθετίδη
    13. Αλέκος Αλεξανδράκης: «Γεννημένος φάλτσος»
    14. Κωνσταντάρας, ο πρώτος ζεν πρεμιέ
    15. Λάμπρος, ο ζηλιάρης!
    16. Τα ερωτικά φεγγάρια της Αιγύπτου
    17. Εκδίκηση για τον Σακελλάριο
    18. Κασκαντέρ του εαυτού του
    19. Η αντικινηματογραφική Μελίνα
    20. Η περιτονίτιδα της Άλμα
    21. Στην “Γκόλφω” του Διακοφτού
    22. Η προσευχή της Καραγιάννη
    23. Ο συγκολλητής του “Δράκου”
    24. Η «αλλήθωρη» Καρέζη
    25. Ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο;
    26. Λατέρνα, φτώχεια και αυθεντικές τσιγγάνες
    27. Vengo θα πει έρχομαι!
    28. Ο «Άγιος» Φέρμας
    29. Οι παραξενιές της Καλογερίκου
    30. Ο συγκινητικός Αυλωνίτης
    31. Η θαρραλέα γατούλα
    32. Μακρής, ο δραματικός ρολίστας
    33. Η «αυτοκτονία» της Αλίκης
    34. Ο σκηνοδετημένος πνιγμός
    35. Στα γυρίσματα της “Αστέρως”
    36. Ο μαγικός Χατζιδάκις
    37. Τα περιβόητα χαστούκια του Χατζηχρήστου
    38. Η απογοήτευση του Λογοθετίδη
    39. Το «κοκοράκι» του “Ρίκοκο”
    40. Αφιλοκερδώς για το “Αγοροκόριτσο”
    41. Το θρυλικό “Ξύλο”
    42. Το πιο γερό χαστούκι
    43. Παπαμιχαήλ, ο πεισματάρης
    44. Ένα, δύο, τρία… πηδάμε!
    45. Το κλωτσοσκούφι γυρίστηκε δύο φορές
    46. Ο πιο γλυκός μπαμπάς
    47. Άννα Φόνσου: «Το αντίπαλον δέος της Βουγιουκλάκη»
    48. Βραβείο ερμηνείας για τη “Μανταλένα”
    49. Αναμνήσεις από Μακρόνησο στην Αντίπαρο
    50. Πανικός στην πρώτη προβολή ταινίας
    51. Στα γυρίσματα της “Μανταλένας”
    52. Ο «απαγχονισμός» του Καλογήρου
    53. Το όνειρο του Αλεξανδράκη που έγινε εφιάλτης
    54. Απαγόρευση για τη “Συνοικία το όνειρο”
    55. Ο “κατήφορος” που σήμανε τον «ανήφορο»
    56. Δαλιανίδης, ο μέντορας
    57. Από Κουρούκλη… Λάσκαρη
    58. Το ειδύλλιο με τον διάδοχο
    59. Αλίμονο στα νιάτα του Χορν
    60. Πώς δε χόρεψα στο “Κρύο”
    61. Ένας «ταυρομάχος» σκέτη απογοήτευση
    62. Πώς οι δεκαέξι ναύτες έγιναν εκατό
    63. Οι αυστηροί κανονισμοί του Ναυτικού
    64. Εκείνο το φιλί διαρκείας
    65. Ένα «δραματικό» ταξίδι
    66. Μια έξωση στο Πέραμα
    67. Το χαστούκι του Φίνου
    68. Η Ρένα του αυτοσχεδιασμού
    69. Ο γενναιόδωρος Αλεξανδράκης
    70. Η μεγάλη αποτυχία της Αλίκης
    71. Η φιλάρεσκη Βασιλειάδου
    72. Η ντουμπλέζ της Αλίκης
    73. Οι αδιάβαστοι νέοι
    74. Τα ψέματα μιας ψεύτρας
    75. Θανάσης, ο ριψοκίνδυνος
    76. “Χτυποκάρδια” αλά τουρκικά
    77. Δασκάλα στη σταυροβελονιά
    78. Το πουπουλένιο κοστούμι
    79. Τα δάκρυα της Αλίκης
    80. “Κορίτσια για φίλημα”: Η εντυπωσιακή πρεμιέρα
    81. Η Μοσχολιού στην Τρούμπα
    82. Κεραυνοβόλος έρωτας στη Ρώμη
    83. Επεισοδιακή αναγγελία γάμου
    84. Το επώδυνο μακιγιάζ της Χρονοπούλου
    85. “Υπάρχει και φιλότιμο”, ο θρίαμβος!
    86. Το λουμπάγκο της Ρένας
    87. Βουγιουκλακικοί και καρεζικοί
    88. “Το χώμα βάφτηκε κόκκινο” στα Όσκαρ
    89. Το γύρισμα με τις βδέλλες
    90. Ο ατυχείς εμφανίσεις του Δάκη
    91. Η μαμά-κέρβερος της Ζωζώς
    92. Σκάνδαλο στις Κάννες
    93. Βέγγος: Οικονομική καταστροφή
    94. Ποιος τόλμησε να χαστουκίσει την Αρώνη;
    95. Αποκλεισμός για τον Αλεξανδράκη
    96. Το παρασκήνιο μιας ηχογράφησης
    97. Μάρθα η «μπούφα»
    98. Για μια παρτίδα τάβλι
    99. Λάμπρος ο «κοκέτης»
    100. Η Λάσκαρη μάγεψε τις Κάννες
    101. Το κόλλημα του Φούντα
    102. Τα ‘σπασε όλα στα μπουζούκια
    103. Βωμολόχος από άποψη
    104. Στο ένα χέρι το τσιγάρο, στ’ άλλο χέρι το.. κονιάκ
    105. Η δύσκολη εγκυμοσύνη της Αλίκης
    106. Πέρσα: Ο δραματικός ρόλος
    107. Τα καινούργια παπούτσια του Δάκη
    108. Η ιστορία ενός νανουρίσματος
    109. Οι «κακοποιημένες» ταινίες της Φόνσου
    110. «Υπολοχαγός Νατάσσα»: Το ρεκόρ εισιτηρίων
    111. Το μεταξωτό της “Νατάσσας”
    112. Παπαμιχαήλ: Η πιο αγαπημένη ταινία
    113. Κούρκουλος, ο λαϊκός ήρωας
    114. Η κόντρα Κούρκουλου – Φώσκολου
    115. Ο θρυλικός “Αστραπόγιαννος”
    116. Η κινηματογραφική Δήμητρα Γαλάνη
    117. Η ευαίσθητη Νόρα Κατσέλη
    118. Η φιλόδοξη νεαρή πρωταγωνίστρια
    119. «Κατά της χούντας»
    120. Ο Λαμπρούκος μπαλαντέρ
    121. Ο καλλιτέχνης Φίνος

    Το Soundtrack του βιβλίου

    … και δεκάδες άλλες σπουδαίες στιγμές…

    TAYTOTHTA
    Τίτλος: Τα Backstage του ελληνικού σινεμά
    Συγγραφέας: Μάκης Δελαπόρτας
    Φωτογραφία εξωφύλ.: Τάσος Μπαλάσκας
    Εκδόσεις: Άγκυρα, Απρίλιος 2022
    Επιμέλεια-Διορθώσεις: Αθηνά Μαριακάκη
    Σελιδοποίηση: Ευθύμης Δημουλάς
    Σελίδες: 360
    Μέγεθος: 19 Χ 26
    ISBN: 978-960-547-563-5

     

    Απόστολος Πάππος
    Απόστολος Πάππος
    Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Νηπιαγωγός. Κάποτε έφτιαξε το ELNIPLEX. Τώρα γράφει γι' αυτό μόνο όποτε του αρέσει κάτι.
    RELATED ARTICLES

    Most Popular