More
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_405x150
    patakis_tallek_405x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 405x150
    ΑρχικήΒιβλίοΦωτεινά σήματα, της Ντάνι Σαπίρο

    Φωτεινά σήματα, της Ντάνι Σαπίρο

    Διαβάζεται σε 3′- Ηλικιακό κοινό: 18+ —  Λογοτεχνία για ενήλικες

    Γιατί αν η γη είναι ένα στρατόπεδο
    κι η θάλασσα ένα οστεοφυλάκιο ψυχών,
    στείλτε τα φωτεινά σας σήματα όπου κι αν βρεθείτε.
    Μόλις ξημερώσει, ρίξτε τις βάρκες σας στο νερό.
    Καρολίν Φόρσε, Πένθος

    Κινηματογραφική καθήλωση σε τρία χρονικά ορόσημα σε μια οικογενειακή σάγκα μυστικών που συμπλέκονται μεταξύ τους και δυο οικογένειες που φέρνουν το παρελθόν διαρκώς στο παρόν και το μέλλον.

    Περί τίνος πρόκειται

    Τρία ορόσημα: Παραμονή Πρωτοχρονιάς του 2000 (millenium), Δεκέμβριος 2010, 2022 πριν την πανδημία. Όλη η ιστορία διακλαδίζεται σε αυτούς τους τρεις χωροχρόνους, οι οποίοι συγκρούονται μεταξύ τους όπως τα αυτοκινητάκια του λούνα παρκ, πρώτα σαν παιχνίδι κι έπειτα όλο και πιο επιθετικά.

    Το σημείο αφετηρίας είναι ένα αυτοκινητικό δυστύχημα που οδηγεί στον θάνατο της νεαρής Μίστι Ζίμερμαν που καθόταν στη θέση του συνοδηγού, χωρίς ζώνη ασφαλείας, δίπλα στην παλιά βελανιδιά στην άκρη του 18 της οδού Ντιβίζιον. División (αγγ., ισπαν) σημαίνει διαίρεση, χώρισμα κι αυτή είναι ένας προφανής συμβολισμός της συγγραφέα, καθώς αυτή περιοχή την οδό Ντιβιζιόν ως το χώρισμα, τον διαχωρισμό του πιο περιζήτητου κομματιού της πόλης από το πιο λαϊκό, κοντά στον σταθμό του τρένου. Η έμπειρη και ικανότατη Ντάνι Σαπίρο έχει κι άλλα ευρήματα όμως. Ξεκινώντας από τη βάση της αριστουργηματικής ταινίας Amores perros (2000) του Αλεχάντρο Ιναρίτου και από τις υποθετικές στροφές των επιλογών μας, αυτά τα σαγηνευτικά και καταραμένα “αν”, ξετυλίγει επιδέξια μια κινηματογραφική καταδίωξη μυστικών που στοιχειώνουν την οικογένεια Γουίλφ, εκείνο το μοιραίο βράδυ, ενώ τα παιδιά της οικογένειας πλησίαζαν στη γειτονιά, σε μια συνηθισμένη γειτονιά μιας μάλλον συνηθισμένης μικρής πόλης.

    Τα μυστικά των Γουίλφ δεν θα ειπωθούν ποτέ για κείνο το βράδυ.

    “Τι συνέβη;” ουρλιάζει. “Σάρα; Θίο;”
    “Εγώ φταίω, μαμά” λέει η Σάρα. “Εγώ οδηγούσα”.
    Ο Θίο καρφώνει το βλέμμα στην αδερφή του.
    “Αυτό δεν έχει σημασία τώρα” προφέρει με σιγανή φωνή ο Μπεν.

    Μέχρι που απέναντί τους μετακομίζει η οικογένεια των νιόπαντρων Σένκμαν, που περιμένουν τη γέννηση ενός αγοριού. Το οποίο αγόρι, ο Γουάλντο, θα γεννηθεί, θα μεγαλώσει και θα αρχίσει στο τρίτο (και πλέον) χρονικό ορόσημο της ιστορίας να ξετυλίγει τη διαφορετικότητά του, την εσωστρέφειά του, τα δικά του πάθη. Αυτές οι δύο οικογένειες με τρόπους απροσδόκητους, όπως η ζωή μπορεί να σκαρώσει, αρχίζουν να συμπλέκονται σε παρόν, παρελθόν και μέλλον, οδηγώντας τα μέλη των δύο οικογενειών σε μονοπάτια που σχολιάζουν τη ζωή, τις πράξεις των ανθρώπων, τις επιλογές τους, τα ναι και τα όχι τους.

    “Κάθε φορά που θα απογοητεύει μια γυναίκα που αγαπάει, θα είναι αυτό το ύφος στο πρόσωπο της μητέρας του που θα βλέπει, δίχως να το ξέρει. Κάποια μέρα θα γίνει μεγάλος άντρας – ένας διακεκριμένος καθηγητής αστροφυσικής-, κι όμως θα είναι ακόμη ανίκανος να χρησιμοποιήσει τις λέξεις του”.

    Η Σαπίρο κάνει μια συναρπαστική χρήση της μεταβολής του χρόνου. Μπροστά και πίσω, παρελθόν, παρόν και μέλλον, σε ένα χρονοταξίδι όπου μοιάζουν να κινούνται στο ίδιο γρανάζι εξηγώντας το ένα πτυχές του άλλου, δημιουργώντας νέες διακλαδώσεις. Τίποτα δεν χάνεται. Όλα όσα κάνεις είναι εδώ. Οι ζωές μας φαίνονται, χάνονται και επιστρέφουν με φως, για να φανεί τι συνέβη. Γιατί όπως στο επιβλητικό Dark (2017-2020) των Μπαράν μπο Οντάρ και Γιάντγιε Φρίζε, μια χρονοταξιδιωτική οικογενειακή σάγκα και δεύτερη προφανής επιρροή της Σαπίρο, ο χρόνος δεν είναι ποτέ στ΄αλήθεια γραμμικός και το ερώτημα πάντοτε είναι “πότε”, αφού το παρελθόν πάντα επιστρέφει για να ορίσει και να διαπραγματευτεί παίζοντας τα ρέστα του.

    Εκδόσεις Μεταίχμιο.

    ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ

    Ένα σπουδαίο μυθιστόρημα αλλά και κάτι ακόμα πιο σπάνιο: είναι ένα καλό βιβλίο, που αστράφτει με αλήθειες για το τι σημαίνει να αγαπάς κάποιον, να τον χάνεις και να συνεχίζεις.
    The Financial Times

    Η Shapiro φαντάζεται σε μια λαμπερή πρόζα πώς κάθε μία από τις ζωές των χαρακτήρων της θα είχε καταλήξει αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Μια πολύ ενδιαφέρουσα και συναρπαστική οπτική.
    Publishers Weekly

    Στα Φωτεινά σήματα η συγγραφέας εξετάζει μυ λυρικό ύφος τους τρόπους με τους οποίους ένα μόνο γεγονός μπορεί να αλλάξει τόσες πολλές ζωές για πάντα.
    Time Magazine

    Βαθιά συγκινητικό.
    Seattle Times

    Σε συναρπάζει από την πρώτη σελίδα. Εξαιρετική γραφή.
    Woman’s Weekly (UK)

    Σοφό, οξυδερκές, γεμάτο φως παρά το σκοτάδι της ζωής. Ένα υπέροχο βιβλίο.
    Claire Messud

    Απόσπασμα

    Δείτε απόσπασμα εδώ

     

     
    TAYTOTHTA 
    Τίτλος: Φωτεινά σήματα
    Τίτλος πρωτοτύπου:
    Signal Fires
    Συγγραφέας:

    Dani Shapiro

    Εκδόσεις:

    Μεταίχμιο, Απρίλιος 2024

    Μετάφραση:

    Δέσποινα Γιανναρούδη

    Σελίδες:

    388

    Μέγεθος:

    14 Χ 20,5

    ISBN:

    978-618-03-3951-2

    Απόστολος Πάππος
    Απόστολος Πάππος
    Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Νηπιαγωγός. Κάποτε έφτιαξε το ELNIPLEX. Τώρα γράφει γι' αυτό μόνο όποτε του αρέσει κάτι.
    RELATED ARTICLES

    Most Popular