Διαβάζεται σε 3′- Ηλικιακό κοινό: 9+ (target 10-14) – Λογοτεχνία για παιδιά
Τα αρώματα είναι για τους Sentifleurs τα γυαλιά μέσα από τα οποία διαβάζουν τα συναισθήματα των άλλων. Ακόμα και όταν το σκοτάδι τους κλέβει την όραση.
Ελοντί ντε Ριτσμόντ, Βενετία 2020
Τα αρώματα έχουν ιδιότητες. Τα αρώματα είναι δύναμη. Η Άννα Ρούε έφτασε το Μαγικό Αρωματοπωλείο στο πέμπτο βιβλίο και εξακολουθεί να μας αρέσει πολύ η γραφή της και οι ιδέες που επιστρατεύει για να κρατάει ψηλά στο ενδιαφέρον.
Το πέμπτο βιβλίο σε πιάνει από το λαιμό από την πρώτη κιόλας σελίδα. Ο Έντγκαρ ντε Ριτσμόντ κατέστρεψε το αρωματοπωλείο αλλά τα σκοτεινά του σχέδια δεν σταματούν εκεί. Η Λούτσι, ο Ματς, ο Μπόνσκι, ο Νταν αναζητούν τι συμβαίνει και τι έχει σκαρφιστεί ο πραγματικά απρόβλεπτος Έντγκαρ. Χρησιμοποιώντας τρία πανίσχυρα αρώματα, ο Έντγκαρ μπορεί να εξαφανίζεται, να ταξιδεύει στον χρόνο και να μαθαίνει τα πάντα, να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από την Λούτσι και την παρέα της. Και τώρα ο Έντγκαρ είναι εξαφανισμένο και όλοι ανησυχούν για το πού βρίσκεται και τι ετοιμάζει.
“Λυπάμαι που σας διακόπτω” είπε ο Νταν “αλλά έχουμε δουλειά. Ετοιμάστε τα πράγματά σας και φροντίστε να κοιμηθείτε , ώστε να φύγουμε νωρίς το πρωί”.
“Τι πράγμα;” Ήξερα ότι ο Νταν σχεδίαζε κάτι, αλλά παρ΄όλα αυτά με αιφνιδίασε η ανακοίνωσή του. “Και πού θα πάμε;”
“Όταν μπήκατε στην ψυχή του Έντγκαρ, μου αναφέρατε ένα πράγμα που τον πρόδωσε” εξήγησε ο Νταν. “Ήθελα να ρωτήσω και την Ελένε σχετικά, αλλά είμαι σίγουρος πια: ξέρω πού πρέπει να πάμε. Νομίζω δηλαδή”.
Πού θα πάμε λοιπόν;” ξαναρώτησε ο Ματς.
“Και τι είναι αυτό που πρόδωσε τον Έντγκαρ;” πρόσθεσα εγώ.
“Οι φτερωτοί λέοντες” μας εξήγησε ο Νταν. “Αυτοί και τα υπόλοιπα στοιχεία επιβεβαίωσαν την αρχική μου υποψία. Μόλις ξημερώσει ξεκινάμε για Βενετία. Κατά πάσα πιθανότατα ο Έντγκαρ βρίσκεται εκεί. Ελπίζω και η Έλλα με τον Ράφαελ”. (σελ. 75).
Εκεί, πρέπει να πάνε και εκεί πηγαίνουν για να σταματήσουν τον Έντγκαρ από το να εξοντώσει τους Αιώνιους ή να γίνει αυτός ο νέος αρχηγός τους, βλέπετε κανείς δεν γνώριζε ακριβώς τι σκοπεύει να κάνει ο Έντγκαρ. Ο χορός των μεταμφιεσμένων δια μέσου των αιώνων γίνεται το θεατρικό πεδίο μιας τρομερής αναζήτησης. Βρισκόμαστε στις 6 Φεβρουαρίου 1850, δηλαδή… “βρισκόμαστε το παρελθόν”!
“Αμέτρητοι άνθρωποι βρίσκονταν στην αίθουσα. Φορούσαν μακριά ενδύματα και στολές, η μία πιο εντυπωσιακή από την άλλη. Σκέφτηκα πόσο δύσκολο θα ήταν να αναγνωρίσει κανείς τα άτομα που βρίσκονταν κρυμμένα κάτω από τους σωρούς υφασμάτων ή πίσω από τις μάσκες…” (σελ. 109).
Αυτό είναι το σκηνικό στο οποίο θα βρεθούν η Λούτσι, ο Ματς και οι φίλοι τους και πολύ σύντομα θα καταλάβουν ότι δεν πρόκειται για μια διασκεδαστική αποκριάτικη συνεύρεση αλλά έναν τόπο όπου η διαφυγή δεν φαίνεται πουθενά! Ο Έντγκαρ είναι εκεί. Και έχει κρυμμένους άσους στα μανίκια του. Αλλά η τελευταία λέξη δεν θα ειπωθεί από αυτόν έτσι απλά…
“Κάτι δεν πάει καλά” ψιθύρισα στον Ματς. “Κάποιοι καλεσμένοι έχουν εξαφανιστεί!” (σελ. 131)
“Η μουσική έπαιζε όλο και πιο γρήγορα και κατάλαβα ότι δε θα μέναμε για πολύ εδώ μέσα. . Ο Έντγκαρ σταματούσε την ορχήστρα διαρκώς , και τα διαλείμματα γίνονταν ολοένα και πιο σύντομα. Και οι άνθρωποι εξαφανίζονταν ο ένας μετά τον άλλον” (σελ. 135).
Πάλι, λοιπόν, Το Μαγικό Αρωματοπωλείο γίνεται μια εξαιρετική περιπέτεια που, όπως όλα τα προηγούμενα βιβλία, έτσι και αυτό ενθουσιάζει με την πλοκή του και κρατά το ενδιαφέρον πολύ ψηλά. Η Ρούε ξέρει καλά πού να τραβάει μπροστά τα γεγονότα και πού να δημιουργεί μικρές πεδιάδες ηρεμίας πριν την έκρηξη. Για να το πετύχεις αυτό, πρέπει να ξέρεις και να διαχειρίζεσαι καλά πρόσωπα και γεγονότα από το υλικό σου. Η Ρούε το πράττει. Και σε αυτό το βιβλίο μάλιστα έχει προχωρήσει ακόμα περισσότερο σε μια καλύτερη, πιο διεισδυτική προσέγγιση των προσώπων. Πλάι σε αυτό το ατού, προσθέτει άλλο ένα: ξέρει να δημιουργεί κορυφώσεις τις οποίες να ακυρώνει με ανατροπές, κάτι που λειτουργεί εθιστικά στον αναγνώστη.
Εξαιρετική θεωρώ την επιλογή της Βενετίας, μιας πόλης με θεατρικότητα, μυστήριο, αισθητική, μια πόλη που αποτελεί ένα σκηνικό πολυτελείας από μόνη της, καθώς τα μνημεία, το νερό, οι γόνδολες, οι στολές, οι μάσκες, το καρναβάλι, η αρχιτεκτονική δημιουργούν ένα πεδίο δράσης εκπληκτικής ομορφιάς.
Σε αυτό το είδος των περιπετειών μαγικού ρεαλισμού και μαγείας, Το Μαγικό Αρωματοπωλείο, απέφυγε αντιγραφές και μιμήσεις πετυχημένων προγόνων και τράβηξε με συνέπεια και ποιότητα τον δικό του δρόμο.
Θέλω να σημειώσω το μαγευτικό εξώφυλλο, σχεδιασμένο στην λεπτομέρεια, με πολλά στοιχεία από την ιστορία αλλά και τόσο ταιριαστό στην ατμόσφαιρά της. Στην ίδια κατεύθυνση αλλά στο ασπρόμαυρο πια εσώφυλλα και εσωτερική εικονογράφηση, η οποία με πολλές ολοσέλιδες εικόνες κερδίζει το βλέμμα και δίνει οπτική διέξοδο στην πλούσια αφήγηση.
Μετάφραση Μαρίας Μαντή.
Για αναγνώστες από 9 ετών.
Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Απόσπασμα
Διαβάστε απόσπασμα εδώ
Διακρίσεις
Χρυσή Λίστα 2021 του ELNIPLEX για το Το Μαγικό Αρωματοπωλείο 4: Το Τουρνουά των Χιλίων Εκλεκτών
Με μια ματιά
- Η Ρούε ξέρει καλά πού να τραβάει μπροστά τα γεγονότα και πού να δημιουργεί μικρές πεδιάδες ηρεμίας πριν την έκρηξη. Για να το πετύχεις αυτό, πρέπει να ξέρεις και να διαχειρίζεσαι καλά πρόσωπα και γεγονότα από το υλικό σου. Η Ρούε το πράττει. Και σε αυτό το βιβλίο μάλιστα έχει προχωρήσει ακόμα περισσότερο σε μια καλύτερη, πιο διεισδυτική προσέγγιση των προσώπων. Πλάι σε αυτό το ατού, προσθέτει άλλο ένα: ξέρει να δημιουργεί κορυφώσεις τις οποίες να ακυρώνει με ανατροπές, κάτι που λειτουργεί εθιστικά στον αναγνώστη.
Το Soundtrack του βιβλίου
Άρωμα Βανίλιας- Ευανθία Ρεμπούτσικα
Rondò Veneziano – Odissea Veneziana
ANONIMO VENEZIANO-Stelvio Cipriani
Anonimo Veneziano · Richard Clayderman
TAYTOTHTA | |
---|---|
Τίτλος: | Το Μαγικό Αρωματοπωλείο 5: Η Πόλη του χαμένου χρόνου |
Τίτλος πρωτοτύπου: | Die Duftapotheke. Die Stadt verlorenen Zeit |
Συγγραφέας: | Άννα Ρούε |
Εικονογράφος: | Κλαούντια Καρλς |
Εκδόσεις: | Μεταίχμιο, Ιούνιος 2021 |
Μετάφραση: | Μαρία Μαντή |
Επιμέλεια: | Θοδωρής Τσώλης |
Προσαρμογή εξωφ.: | Γιώργος Παναρετάκης |
Σελίδες: | 264 |
Μέγεθος: | 15 Χ 21 |
ISBN: | 978-618-03-2621-5 |