“Οι δημοσιογράφοι της πιο σοβαρής και έγκυρης ηλεκτρονικής εφημερίδας συναντιόντουσαν κάθε μέρα, στα κρυφά, για να συζητήσουν τις ειδήσεις της στιγμής. Ποτέ δεν είχαν μιλήσει σε κανέναν για τους ΑΟΡ- ήταν το μεγάλο τους μυστικό. Και μιας και κανένας τους δε νοιαζόταν να γίνει διάσημος, δεν είχαν καμία δυσκολία στο να κρατήσουν κρυφά όλα αυτά που έκαναν…”
Μια ομάδα (παιδιών) υπεράνω πάσης υποψίας. Ο Φίλιππος ο αρχηγός τους, η Νάσια η φωτογράφος, η Ελένη η ντετέκτιβ, ο Στάθης ο κομπιουτεράς και η Μυρτώ η ηθοποιός, αλλά και άλλα παιδιά που συμμετέχουν στην εύρεση της αλήθειας. Αυτά τα παιδιά έχει επιλέξει ο συγγραφέας Άρης Δημοκίδης ως μέλη μιας ομάδας νεαρών ερευνητών, ντετέκτιβ, δημοσιογράφων ή ρεπόρτερ όπως φανερώνει ο τίτλος της σειράς, οι οποίοι μας ξεναγούν στον κόσμο της αποκάλυψης της αλήθειας. Τα αφηγηματικά υλικά του είναι το χιούμορ, η καλοδουλεμένη πλοκή, η καταιγιστική εξέλιξη, ο κατακερματισμός της δράσης σε πολλές πόλεις του κόσμου ταυτόχρονα, η ισορροπία δράσης, διαλόγων και γεγονότων, η έμμεση παροχή γνώσεων και η δημιουργία αγωνίας και μικρών εκτονώσεων πριν την μεγάλη κορύφωση στο τελευταίο τρίτο του βιβλίου.
Στα πέντε πρώτα βιβλία της σειράς, τα τέσσερα που προηγήθηκαν και το άρτι αφιχθέν Η κατάρα της χαμένης Ατλαντίδας, ο συγγραφέας φανερώνει μια αφοβία προς γεγονότα (θάνατος, κλοπές, ατυχήματα, εκρήξεις) που το 90% των συγγραφέων φοβάται για αυτές τις ηλικίες (σημ.: περίπου 9-13 ετών, +-1), θεωρώντας πως θα ταράξουν τον αναγνώστη, αγνοώντας ίσως ότι τα παιδιά αυτά παίζουν παιχνίδια, σε κονσόλες ή μη, απείρως πιο βίαια και πιο hardcore από τα συμβάντα που υπάρχουν στους Αόρατους Ρεπόρτερ. Προσυπογράφω την επιλογή του γιατί προσδίδει αληθοφάνεια και αφαιρεί το γλυκανάλατο της δήθεν προστασίας.
Επίσης, η κεντρική επιλογή της αναζήτησης της αλήθειας, σε μια εποχή όπου τα fake news και τα hoax μέσω ανεξέλεγκτης διασποράς δείχνουν να καθίστανται μείζον ζήτημα δημοκρατίας, ηθικής και εν τέλει κοινωνικής αποδοχής, είναι απολύτως σύγχρονη και καλοβαλμένη στις υποθέσεις.
Υποθέσεις! Τα πέντε πρώτα βιβλία απασχόλησαν ο κόσμος του ποδοσφαίρου, της μόδας και των διασήμων (#1), της μουσικής βιομηχανίας, της showbiz και της παραγωγής ειδώλων (#2), του κινηματογράφου (#3), της Τέχνης και των μουσείων (#4), της φωτογραφίας, της αρχαιολογίας και μυθολογίας (#5).
Μια καλογραμμένη σειρά, αγωνιώδης, με πολύ μυστήριο, η οποία κάνει τον αναγνώστη να περνάει καλά διαβάζοντάς την, να ταυτίζεται με τους ήρωες και να μαθαίνει να αναζητά την αλήθεια ως μεγάλη αρετή της εποχής.
Από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
#1. Επτά συναρπαστικές μέρες
Έκτακτη είδηση, διακοπή προγράμματος. Εξαφάνιση. Ο διάσηµος ποδοσφαιριστής Αλέξης Αλεξίου και η αρραβωνιαστικιά του Μονίκ Αρμπούς εξαφανίστηκαν µυστηριωδώς με το ιδιωτικό τους τζετ. Το τζετ είχε απογειωθεί από τη Νέα Υόρκη με προορισμό το Λονδίνο. Τα ραντάρ δεν κατέγραψαν ούτε απογείωση ούτε προσγείωση.
Η Ελένη είχε γουρλώσει τα μάτια της. Ο αγαπημένος της ποδοσφαιριστής αγνοείται, λίγες μέρες πριν τον μεγάλο τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ. Την ίδια περίπου ώρα στα γραφεία των Αόρατων Ρεπόρτερ, ο Φίλιππος, ο επικεφαλής τους, είναι σίγουρος πως η εξαφάνιση του Αλεξίου δεν είναι ένα απλό ατύχημα αλλά μια τεράστια συνωμοσία, ένα σκάνδαλο παγκόσμιας εμβέλειας. “Τώρα είναι η ευκαιρία μας να βρούμε την αλήθεια…”
Η Ελένη αναζητά τους Αόρατους Ρεπόρτερ. Κλείνει συνάντηση με τον Φίλιππο και γίνεται το καινούριο µέλος της φοβερής δηµοσιογραφικής οµάδας τους. Μεταβαίνει στο Λονδίνο αναζητώντας την αλήθεια γύρω από την υπόθεση του αγαπημένου της ποδοσφαιριστή. Κι ακολουθούν η Νέα Υόρκη, η Μόσχα, το Τόκιο.
Μια ξέφρενη διαδρομή σε τηλεοπτικά στούντιο, φωτογραφίσεις µόδας, ποδοσφαιρικούς αγώνες, κρυµµένα στοιχεία, παρανοϊκά τηλεπαιχνίδια, ζωές και συνήθειες διασήμων, πτήσεις με υδροπλάνα πάνω από απομονωμένα νησάκια. Όλα στέκονται μπροστά στην Ελένη που έχει επτά ημέρες για να βρει τι συμβαίνει.
Μια παγκόσμια συνωμοσία και ένα σκάνδαλο που οι Αόρατοι Ρεπόρτερ θα φέρουν στο φως με τον δικό τους τρόπο…
#2. Η τελευταία συναυλία
Το δημοφιλές κοριτσίστικο συγκρότημα SOS δεν είχε την πορεία των περισσότερων γκρουπ: ατζέντηδες, φτιαχτή συνεύρεση, έλλειψη μουσικής παιδείας. Έγιναν γνωστές μέσω ίντερνετ, οι προτάσεις ήρθαν βροχή και η αναγνώριση δεν άργησε. Τώρα, το Ολντ Τράφορντ του Μάντσεστερ έχει γεμίσει από φαν που παραληρούσαν για τα τραγούδια τους, ενώ ο μισός πλανήτης τις παρακολουθεί. Ο ατζέντης τους αγνοεί τις πληροφορίες των ΑΟΡ ότι κάποιος θα προσπαθήσει να τις δολοφονήσει και συνεχίζει κανονικά την μεγάλη συναυλία. Ο φωτεινός ιπτάμενος δίσκος εκρήγνυται μέσα στο γήπεδο, δεκάδες κομμάτια του πέφτουν πάνω στο κοινό και το γήπεδο γεμίζει φωτιές και πανικό, τραυματίες και σειρήνες και τρόμο. Στο γήπεδο επικρατεί ένας χαμός.
Οι ΑΟΡ είχαν ζητήσει από τον Γιώργο, τον έμπιστο ξάδερφο του Στάθη του κομπιουτερά τους, να βιντεοσκοπήσει με ένα μικροσκοπικό κινητό ο,τι συμβεί στη συναυλία. Παρά τις αρχικές ενστάσεις του πείθεται και πηγαίνει. Έκρηξη, χαμός. Τώρα έχει λίγα λεπτά να τρέξει. “Κάθε λεπτό μετράει”. Οι δαιμόνιοι, περιζήτητοι πια μετά την μεγάλη τους πρώτη επιτυχία, Αόρατοι Ρεπόρτερ θα ταξιδέψουν παντού: στις πυραμίδες της Αιγύπτου, στο Χόλιγουντ, στο Σίδνεϊ, στους δρόμους του Βερολίνου, στη Μαδρίτη, στα γκέιζερ του Ρέικιαβικ και ασφαλώς στην Αθήνα, στο κέντρο, τον Άλιμο και αλλού.
Ποιος ήθελε να βγάλει από τη μέση τις δημοφιλείς τραγουδίστριες των SOS; Οι ΑΟΡ και ο Γιώργος θα πρέπει να λύσουν ένα μεγάλο μουσικό μυστήριο που διακλαδίζεται σε πολλές πόλεις, με την εμπλοκή πολλών προσώπων.
Ο συγγραφέας με την Τελευταία Συναυλία σημαδεύει την σύγχρονη μουσική βιομηχανία, την κατασκευή λαϊκών ειδώλων προς άμεση και γρήγορη κατανάλωση, την γρήγορη διασημότητα, την μουσική αναρρίχηση μέσω ίντερνετ, τον τρόπο που οι δισκογραφικές, οι ατζέντηδες και όλοι οι άνθρωποι της μουσικής βιομηχανίας σκέφτονται και αναδεικνύουν πρόσωπα και “περσόνες”, την διασημότητα που όλα τα παιδιά ονειρεύονται, την αλήθεια και… τη μητέρα που θα συγκινήσει στο τέλος όλους!
#3. Η στοιχειωμένη ταινία
Ο βραβευμένος με Νόμπελ συγγραφέας Θεόφιλος Αλεξανδρής ξάφνιασε τους πάντες όταν ανέλαβε να γράψει το σενάριο μιας ταινίας τρόμου την οποία θα σκηνοθετήσει ο πρώην ποδοσφαιριστής και νυν σκηνοθέτης Αλέξης Αλεξίου. Και πριν τελειώσει το σενάριο… πεθαίνει από καρδιακή προσβολή. Μόνο που εκεί τα ατυχήματα δίνουν και παίρνουν. “Και πέμπτο ατύχημα στην ταινία του Αλεξίου”, διαβάζουν οι ΑΟΡ.
Τα γυρίσματα της ταινίας γίνονται στο Παρίσι και σταδιακά τα απλά ατυχήματα διαδέχεται τρόμος, μεγαλύτερος και από το παράξενα τρομακτικά σενάριο της ίδιας της ταινίας. Συνεχείς διακοπές και παράξενες συμπτώσεις, σκηνικά καταρρέουν, ηθοποιοί τραυματίζονται, φωτιές φυτρώνουν από το πουθενά, λυκάνθρωποι που δεν εμφανίζονται στην ταινία έρχονται αντιμέτωποι με το συνεργείο της ταινίας. Το σενάριο, που φαίνεται ακατανόητο και ελαφρώς… χάλια, φτάνει τμηματικά στους ηθοποιούς, ο σκηνοθέτης γυρίζει γρήγορα τις σκηνές, ο βοηθός σκηνοθέτη φέρεται περίεργα και ο παραγωγός έχει φρικάρει με τα πρώτα γυρίσματα που βλέπει, ενώ μια φημισμένη μάντισσα του προβλέπει ότι αυτή η ταινία δε θα έχει καλό τέλος. Κάποιοι λένε ότι είναι στοιχειωμένη και ότι βλέπουν φαντάσματα εναγύρω. Άλλοι πως η ταινία περιέχει μεγάλες αλήθειες και κάποιοι προσπαθούν να την σταματήσουν, να μην ολοκληρωθεί ποτέ.
Πεκίνο, η Απαγορευμένη Πόλη, Αθήνα, Χαλκιδική, Παρίσι, Ρώμη, Λος Άντζελες, Βόρειος Πόλος. Οι ΑΟΡ οργώνουν τον κόσμο για να ανακαλύψουν τι συμβαίνει ενώ στέλνουν την ανταποκρίτριά τους, την μάλλον τρομοκρατημένη Μυρτώ -που παρεμπιπτόντως φοβάται το σκοτάδι- στα γυρίσματα για να υποκριθεί την ηθοποιό και να λύσει το μυστήριο γύρω από την ταινία. Ποιο θανατηφόρο μυστικό κρύβεται πίσω από την… Στοιχειωμένη Ταινία του νομπελίστα συγγραφέα και του πρώην ποδοσφαιριστή; Θα ανακαλύψουν οι Αόρατοι Ρεπόρτερ τι συμβαίνει στ’ αλήθεια στα στούντιο γυρισμάτων στο Παρίσι και τη Ρώμη και γιατί αυτή η ταινία δεν τελειώνει ποτέ; Ποιος φοβάται τις αποκαλύψεις αυτής της αλλοπρόσαλλης ταινίας;
#4. Η κραυγή της Τζοκόντα
Το διάσημο “Φιλί” του Κλιμτ εξαφανίζεται από την Πινακοθήκη του ανακτόρου Μπελβεντέρε στη Βιέννη της Αυστρίας. Την ίδια ώρα εξαφανίζεται και η Τζοκόντα του Λεονάρντο ντα Βίντσι από το Λούβρο στο Παρίσι. Όμως το μυστήριο δεν σταματά εδώ, αυτά είναι μόνο η αρχή. Ένας ανώνυμος πληροφοριοδότης τους αποκαλύπτει ότι η Κραυγή του Έντβαρτ Μουνκ μάλλον έχει κάνει φτερά από την Πινακοθήκη της Νορβηγίας αφού είναι ο τρίτος πίνακας αυτής της αλυσίδας, ενώ ένας τέταρτος εξίσου σπουδαίος πίνακας περιμένει να ενωθεί μαζί τους δημιουργώντας μια παγκόσμια εικαστική… έκρηξη. Οι ΑΟΡ θα ταξιδέψουν στο Παρίσι, το Όσλο, τη Νέα Υόρκη, την Βιέννη και τον Βόλο για να βρουν ποιος κρύβεται πίσω από αυτήν την καλοστημένη διαδοχή απώλειας των μεγάλων έργων τέχνης και κυρίως… τι προσδοκά από κάτι τέτοιο; Την αναρρίχησή του σε κάποια εικαστική κορυφή ή μήπως κάτι ακόμα πιο… σύγχρονο;
Ένα πραγματικά μεγάλο ταξίδι στον κόσμο της Τέχνης και της διασποράς πληροφοριών και ειδήσεων μέσω του διαδικτύου, από τους ΑΟΡ και τον Φίλιππο που θα επιλύσουν και αυτό το μυστήριο μέσα από την πιο καταιγιστική τους ίσως περιπέτεια από τις προηγούμενες τρεις. Ο συγγραφέας παραδίδει μέσα από μια καλοστημένη συνωμοσία βασικά κλειδιά του κόσμο της Τέχνης, βάζει τους αναγνώστες στα μουσεία, τις πινακοθήκες, την ιστορία και τον αποσυμβολισμό διάσημων έργων τέχνης ενώ παράλληλα στηλιτεύει την αξιοπιστία των πληροφοριών, την διάδοση των ειδήσεων στο διαδίκτυο και τις δυνατότητες που αυτό προσφέρει για εκμετάλλευση και ματαιοδοξία προβολής.
#5. Η κατάρα της χαμένης Ατλαντίδας
“Επί πολλές γενιές οι κάτοικοι (της Ατλαντίδας) ήταν νομοταγείς και τιμούσαν τον θεό, ήρεμοι και σώφρονες σε όλα. Με διαύγεια νου και οξυδέρκεια, περιφρονούσαν ό,τι άλλο πλην της αρετής και θεωρούσαν βάρος τον άφθονο χρυσό. Όταν όμως εξαλείφθηκε το θείο στοιχείο που είχαν μέσα τους, διότι αναμείχθηκε πολλές φορές με πολύ θνητό στοιχείο, και επικράτησε ο ανθρώπινος χαρακτήρας, τότε άρχισαν να ασχημονούν, κυριευόμενοι από άδικο, πλεονεξία και επιθυ μία να αυξήσουν τη δύναμή τους. Αλλά ο θεός των θεών, ο Ζευς, που τηρεί τους νόμους, θέλησε να τους τιμωρήσει και συγκαλώντας τους άλλους θεούς στα σεβάσμια ανάκτορά του, τους είπε…”
Σε αυτό το σημείο η διήγηση του Πλάτωνα για τα της Ατλαντίδας στο έργο του “Τίμαιος” διακόπτεται. Και κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς τους είπε ο Δίας και τι συνέβη στην πραγματικότητα στην Ατλαντίδα.
2019 μ.Χ. ή κάπου εκεί περίπου. Ένας νεαρός άντρας παλεύει με τα κύματα κάτω από την πανσέληνο της Σαντορίνης. Με τύχη και ένα δυνατό κύμα γλιτώνει τον πνιγμό, όχι όμως και ένα δυνατό χτύπημα στα βράχια που τον οδηγεί στην αγκαλιά της αμνησίας. Πρόκειται για έναν διάσηµο Έλληνα φωτογράφο ο οποίος ξυπνάει με αμνησία έχοντας τραβήξει φωτογραφίες µιας ολόχρυσης υποβρύχιας πόλης που µοιάζει µε τη χαµένη Ατλαντίδα.
Η Νάσια, η φωτογράφος της δηµοσιογραφικής οµάδας των ΑΟΡΑΤΩΝ ΡΕΠΟΡΤΕΡ, θα µπλεχτεί στην υπόθεση και θα ζήσει απίθανες περιπέτειες ψάχνοντας τη λύση του µυστηρίου.
Ο πλέον περίφημος αρχαίος µύθος, μια τρομερή κατάρα, το ηφαίστειο που µοιάζει έτοιµο να εκραγεί, ο εικαστικός Μπεχάρ, ο καλλιτέχνης με τα χίλια πρόσωπα που βρίσκεται εξώφυλλο στο TIME, ο Βαγγέλης Θεολόγου που βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, η Αϊσέ, µια νεαρή σχεδιάστρια µόδας από τα βάθη της Τουρκίας που έφυγε έφηβη από το σπίτι της, δύο µοντέλα από την Αργεντινή µε πολλά µυστικά, ο 83χρονος συνθέτης Ντάγκλας Μόρισι από τον Καναδά, ένας χεβιμεταλάς αστυνόμος, μυστικές φωτογραφίες και νυχτερινές παρακολουθήσεις.
Τι κρύβει η φωτογραφική που βρήκαν οι αστυνομικοί; Τι αναζητά στο νησί η επιμελήτρια κειμένων του National Geographic Χαρούλα Αβραμίδου; Γιατί ξαφνικά όλα τα βλέμματα του κόσμου έχουν στραφεί στην Σαντορίνη; Και πώς η Νάσια και οι υπόλοιποι ΑΟΡ θα αποκαλύψουν την αλήθεια πίσω από την κατάρα και θα σταματήσουν την καταστροφή της Σαντορίνης;
Η αρχαιολογική ανακάλυψη της χιλιετίας είναι εδώ!
Από το Σύνταγμα και τα Άνω Πετράλωνα, στα Τίρανα, την Τουρκία και το Βανκούβερ μέχρι την Καλντέρα της Σαντορίνης, μια συναρπαστική περιπέτεια εξελίσσεται όπου οι ΑΟΡ αναζητούν όχι μόνο την κατάρα της Χαμένης Ατλαντίδας αλλά και το πρόσωπο της αλήθειας που είναι καλά κρυμμένη… παντού.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | |
---|---|
Σειρά: | Αόρατοι Ρεπόρτερ |
Βιβλία: | Επτά συναρπαστικές ημέρες (2010, 2019) Η τελευταία συναυλία (2011, 2019) Η στοιχειωμένη ταινία (2012, 2019) Η κραυγή της Τζοκόντα (2013, 2019) Η κατάρα της Χαμένης Ατλαντίδας (2019) |
Συγγραφέας: | Άρης Δημοκίδης |
Εικονογράφηση εξωφύλλου: | Ναταλία Καπατσούλια |
Εκδόσεις: | Εκδόσεις Μεταίχμιο, 2010-Μάιος 2019 |
Σελίδες: | 208, 192, 176, 168, 176 |
Μέγεθος: | 18 Χ 16 |
ISBN: |
978-618-03-1917-0
978-618-03-1918-7 978-618-03-1922-4 978-618-03-1923-1 978-618-03-1916-3 |