More
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_405x150
    patakis_tallek_405x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 405x150
    ΑρχικήΒιβλίοΤο τέλος του καλοκαιριού, του Άντερς ντε λα Μοτ

    Το τέλος του καλοκαιριού, του Άντερς ντε λα Μοτ

    Διαβάζεται σε 4′- Ηλικιακό κοινό: 18+  – Λογοτεχνία για ενηλίκους

    Το τέλος του καλοκαιριού ήταν υποψήφιο για το Βραβείο της Σουηδικής Ακαδημίας Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (2016) και έχει μεταφραστεί σε 13 γλώσσες.

    Το τέλος του καλοκαιριού είναι το πρώτο βιβλίο της Τετραλογίας του Σκόνε (ή Σκάνια στα Σουηδικά), τεσσάρων μυθιστορημάτων του συγγραφέας Άντερς ντε λα Μοτ με αυτόνομη πλοκή που διαδραματίζονται στην ομώνυμη νοτιότερη επαρχία της Σουηδίας.

    Καλοκαίρι του 1983. Σουρουπώνει. Ο πεντάχρονος Μπίλι Νίλσον εξαφανίζεται από το αγρόκτημα της οικογένειάς του αφήνοντας μονάχα ένα παπούτσι μέσα στις καλαμποκιές.

    Η καρδιά του χτυπούσε γρήγορα, σαν να έτρεχε, σαν να ανήκε σε ένα μικρό φοβισμένο κουνελάκι. Οι καλαμποκιές υψώνονταν από πάνω του σαν σκοτεινοί, αιωρούμενοι γίγαντες και τον πίεζαν προς τα πίσω στον φράχτη. Τον έπνιξαν τα δάκρυα. Με την άκρη του ματιού του είδε κάτι που κουνιόταν, κάτι κόκκινο. Γύρισε προς τα πίσω και την ίδια στιγμή διαπίστωσε ότι τα τριζόνια είχαν σταματήσει.
    Μαμά! πρόλαβε να σκεφτεί. Μαμά…

    Η αστυνομία τον αναζητεί, όλη η κοινότητα συντονίζεται με αγωνία στην εύρεσή του, ωστόσο όλες οι προσπάθειες παραμένουν άκαρπες. Όλες. Και η υπόθεση κλείνει ενώ ένας φαύλος κύκλος υποψιών δένει κόμπο όλη την περιοχή. Η οικογένεια του Μπίλι καταρρέει.

    Είκοσι χρόνια μετά. Η αδερφή του εξαφανισμένου Μπιλ εργάζεται ως ψυχοθεραπεύτρια σε μια ομάδα υποστήριξης και διαχείρισης πένθους στην Στοκχόλμη.

    Έχει να πάει πολλά χρόνια στο σπίτι της στο Ρέφτινιε, δεν έχει εμφανιστεί ούτε σε γενέθλια, κηδείες ή βαφτίσεις, παρότι φυσικά και θα έπρεπε να είχε πάει…

    Μια μέρα εμφανίζεται στην ομάδα ένας νεαρός άνδρας, ο Ίσακ. Όταν διηγείται την ιστορία του η Βέρα παγώνει.

    “Γεια σας. Ονομάζομαι Ίσακ… Όταν ήμουν έξι χρονών έχασα τον καλύτερό μου φίλο. Εξαφανίστηκε και δεν έμαθα ποτέ τι πραγματικά συνέβη. Έπειτα από αυτό, τίποτα δεν ήταν πια όπως πριν, ούτε στην οικογένειά μου, ούτε και στο χωριό που μέναμε. Ήταν σα να δημιουργήθηκε ένα μεγάλο κενό δωμάτιο που κανένας δεν μπορούσε να γεμίσει. Τον σκέφτομαι πολύ ακόμα. Αναρωτιέμαι τι του συνέβη”.

    Επικρατεί αναμπουμπούλα στην ομάδα. Η εξομολόγηση του Ίσακ γρήγορα μπλέκει τυχαία το όνομα του Μπίλι. Ποια σχέση μπορεί να έχει ο Ίσακ με τον εξαφανισμένο αδερφό της; Η θλίψη δεν σταμάτησε ποτέ να κυκλώνει τη Βέρα. Οι αναμνήσεις έχουν ένα βάρος που δεν έσβησε ποτέ. Είκοσι χρόνια μετά… Κι όμως, αποφασίζει να επιστρέψει στο υποβαθμισμένο πλέον, αγροτικό, Σκόνε, αποφασισμένη να ψάξει και να βρει τις απαντήσεις που δεν βρήκε τότε. Είναι ίσως ο μόνος τρόπος να διώξει τις μνήμες που στην στοιχειώνουν.

    Επιστρέφει στον τόπο του “εγκλήματος”. Η οικογένειά της διαλυμένη. Η ίδια που προσπαθούσε καιρό να νοηματοδοτήσει τη ζωή της, τώρα μοιάζει να επιστρέφει στο σημείο μηδέν. Τι πραγματικά συνέβη εκείνη τη νύχτα;

    Ο Ντε λα Μοτ φτιάχνει ένα βαθιά εσωτερικό, βραδυφλεγές μυθιστόρημα όπου η πλοκή είναι ήπια, αργή στην εξέλιξή της και τα συναισθήματα των χαρακτήρων της είναι εκείνα που στο πρώτο μισό του βιβλίου κυλούν την ιστορία. Ωστόσο, αισθάνεσαι ότι κάτω από τα πόδια των ηρώων σιγοβράζει κάτι που περιμένεις με ποιον τρόπο θα ορμήσει στην επιφάνεια. Ο συγγραφέας δεν ενδιαφέρεται να φτιάξει ένα κλασικό whodunnit, δεν στοχεύει σε ένα αστυνομικό νουάρ που θα σε κρατήσει με τη γλώσσα έξω ως την τελευταία σελίδα. Κάτω από τα πόδια του αναγνώστη έχει υφάνει μια εκτενή θεώρηση της θλίψης και της απώλειας ως παράγοντες αποδιοργάνωσης της ζωής, κρατώντας την αφήγηση σε χαμηλούς ρυθμούς στο πρώτο μισό και ανεβάζοντας στροφές καθώς οδηγούμαστε προς το τέλος.

    Αυτή η αποδιοργάνωση της ζωής λόγω της θλίψης και της απώλειας έχει διακυμάνσεις στο μέγεθός της. Καθένας τη βιώνει αλλιώς. Όμως, ο Ντε λα Μοτ δεν διστάζει να βάλει τη Βέρα και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους να σταθούν απέναντι στο τέρας των αναμνήσεων και να αναμετρηθούν μαζί τους.

    Μέχρι να αποκαλύψει, αργά, τι πραγματικά συνέβη εκείνο το σούρουπο στα καλαμπολίβαδα του Σκόνε, ο ντε λα Μοτ τραβάει πολλές το χαλί κάτω από τα πόδια μας, μας άγει και μας φέρει όπου θέλει, παίζει με τις υποθέσεις μας εσκεμμένα ώσπου να μας εκθέσει -πιθανότατα- στο τέλος, αφού η τελική έκβαση δεν είναι αναμενόμενη. Γοητευτική επίσης η επιλογή του ντε λα Μοτ να σκορπάει ένα πέπλο μυστηρίου μέσω αυτού του πετυχημένου κλισέ των οικογενειακών μυστικών αλά Οικογενειακή Γιορτή του Τόμας Βίντερμπεργκ, να το κινεί μπροστά από τα πρόσωπα της οικογένειας και της κοινότητας και τελικά να το τραβά με δύναμη αφήνοντας άπαντες χωρίς μάσκες. Η αλήθεια συντρίβει και εκπυρσοκροτεί.

    Θα ικανοποιήσει τους περισσότερους αναγνώστες, ειδικά όσους δεν αρέσκονται μόνο σε καταιγιστικά αστυνομικά μυθιστορήματα.

    Εκδόσεις Κέδρος.

    Έγραψαν

    Ένα αριστούργημα αστυνομικής λογοτεχνίας. Ο Άντερς ντε λα Μοτ είναι ένας από τους πιο ευφυείς Σκανδιναβούς συγγραφείς.
    Literaturmarkt, Γερμανία

    Μια συναρπαστική αφήγηση οικογενειακών μυστικών που δεν θέλεις να τελειώσει.
    David Young

    Με μια ματιά

    • Ο Ντε λα Μοτ φτιάχνει ένα βαθιά εσωτερικό, βραδυφλεγές μυθιστόρημα όπου η πλοκή είναι ήπια, αργή στην εξέλιξή της και τα συναισθήματα των χαρακτήρων της είναι εκείνα που στο πρώτο μισό του βιβλίου κυλούν την ιστορία. Ωστόσο, αισθάνεσαι ότι κάτω από τα πόδια των ηρώων σιγοβράζει κάτι που περιμένεις με ποιον τρόπο θα ορμήσει στην επιφάνεια. Ο συγγραφέας δεν ενδιαφέρεται να φτιάξει ένα κλασικό whodunnit, δεν στοχεύει σε ένα αστυνομικό νουάρ που θα σε κρατήσει με τη γλώσσα έξω ως την τελευταία σελίδα. Κάτω από τα πόδια του αναγνώστη έχει υφάνει μια εκτενή θεώρηση της θλίψης και της απώλειας ως παράγοντες αποδιοργάνωσης της ζωής, κρατώντας την αφήγηση σε χαμηλούς ρυθμούς στο πρώτο μισό και ανεβάζοντας στροφές καθώς οδηγούμαστε προς το τέλος.

    Το Soundtrack του βιβλίου

    Peter Gundry– Salem’s Secret

    Apparat – Goodbye (feat. Soap&Skin)- [DARK – MAIN TITLE / OPENING THEME

    Peter Gundry- Lilith

    TAYTOTHTA
    Τίτλος: Το τέλος του καλοκαιριού
    Τίτλος πρωτοτύπου: Slutet på sommaren
    Συγγραφέας: Άντερς ντε λα Μοτ
    Εκδόσεις: Κέδρος, Ιούνιος 2021
    Μετάφραση: Ξενοφών Παγκαλιάς
    Επιμέλεια-Διορθώσεις: Βασιλική Κουρούδη
    Ηλεκτρ. Σελιδοποίηση: Νικολέττα Δουλάμη
    Σελίδες: 440
    Μέγεθος: 14 Χ 20,6
    ISBN: 978-960-04-5182-5

     

    RELATED ARTICLES

    Most Popular