More
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_1068x150
    patakis_tallek_1068x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 1068x150
    patakis_MHNAS EFHVEIAS banner_405x150
    patakis_tallek_405x150 (1)
    patakis_Grizelda banner_elniplex 405x150
    ΑρχικήΒιβλίοΤα δυναμικά κοινά και τι δείχνουν οι τάσεις στην αγορά βιβλίων στο...

    Τα δυναμικά κοινά και τι δείχνουν οι τάσεις στην αγορά βιβλίων στο Ηνωμένο Βασίλειο

    Τα άτομα 30-34 ετών είναι σταθερά το μεγαλύτερο τμήμα αγοραστών βιβλίων στο Ηνωμένο Βασίλειο κάθε χρόνο καθώς αγοράζουν το 12% των βιβλίων κατά το 2022, ήτοι ένα στα οκτώμισι βιβλία που πουλήθηκαν, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen BookData’s Books & Consumers. Ακολουθούν με 11% των βιβλίων τα άτομα ηλικίας 35-39 ετών. Έτσι οι τριαντάρηδες κατέχουν το 23% των πωληθέντων βιβλίων, δηλαδή σχεδόν 1 στα 4.

    Οι 30-34 ετών κατέχουν το προβάδισμα για έντυπα, ηχητικά βιβλία και μη μυθοπλαστικά βιβλία, ενώ οι 35-39  ετών ηγούνται στα παιδικά βιβλία και ΥΑ για πρώτη φορά. Τα μη μυθοπλαστικά βιβλία περνούν για έκτη συνεχή χρονιά στους 30-34, ενώ τα πέντε προηγούμενα την πρωτιά κατείχαν οι φοιτητικές ηλικίες των 20-24 ετών. Ωστόσο, το 2022, οι καταναλωτές που βρίσκονται στη δεκαετία των 20-29 αγόρασαν περισσότερη λογοτεχνία, αυξάνοντας το μερίδιό τους κατά 2,5%, ανεβαίνοντας έτσι στην κορυφή της σχετικής λίστας.

    Αυτή ήταν η δεύτερη φορά που οι καταναλωτές των 20-24 ετών πήραν την πρωτιά κατανάλωσης βιβλίων μυθοπλασίας μετά το 2016, με τους ηλικίας 65-69 ετών να είναι οι συνήθεις πρωτοπόροι (2012 έως 2015, 2020 έως 2021) και οι 30-34 ετών να προηγούνται το 2017 ως το 2019.

    Η άνοδος αυτή των 20-24 στην κορυφή των λογοτεχνικών βιβλίων οφείλεται κατά κύριο λόγο στα ρομαντικά βιβλία και πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα, στην τεράστια επιτυχία της Colleen Hoover (It starts with us, It ends with us, Verity, Reminders of him, Ugly loge, Heart bones κ.α.), αυξάνοντας σημαντικά το ποσοστό τους στην αγορά, με τους 25-34 ετών  να αυξάνονται επίσης σημαντικά.

    Οι 20-24 ετών αγόρασαν επίσης περισσότερα graphic novels από όλες τις άλλες ηλικιακές ομάδες και πήραν από τους 16-19 ετών την πρωτιά για τη μυθοπλασία Young Adults βιβλίων. Βέβαια, αν φύγουμε από τα πενταετή ηλικιακά γκρουπ και το επεκτείνουμε σε όλους τους teens (13-19 ετών), τότε οι έφηβοι παραμένουν μπροστά με το 36% των βιβλίων YA.

    Συνολικά, οι 13-44 ετών αύξησαν κατά 5% το μερίδιό τους στην αγορά μυθοπλασίας, καταλαμβάνοντας το 50% για πρώτη φορά από το 2017. Οι ηλικίας 65-69 ετών είναι το μεγαλύτερο γκρουπ για βιβλία με εγκλήματα και θρίλερ, για ιστορίες περιπέτειας και πολέμου, ιστορικής φαντασίας και ιστορικά έπη, ενώ οι 50-54 ετών αγόρασαν τον μεγαλύτερο αριθμό βιβλίων επιστημονικής φαντασίας.

    Μεταξύ των σημαντικότερων κατηγοριών μυθοπλασίας, οι 30-34 ετών βρίσκονται στην κορυφή της λίστας μόνο στην κατηγορία fantasy, αλλά εμφανίζονται πιο ξεκάθαροι στη μη μυθοπλασία, παίρνοντας το υψηλότερο μερίδιο σε κατηγορίες όπως (αυτο)βιογραφίες, αυτοβοήθεια, μαγειρική, μυαλό/σώμα/πνεύμα, επιχειρείν και χιούμορ.

    Να σημειωθεί η μεγάλη άνοδος των βιβλίων αυτοβοήθειας, με τους χρήστες του TikTok να έχουν αγοράσει το 30% των βιβλίων αυτοβοήθειας, ενώ βλέπουμε μια μεγαλύτερη απόκλιση για το YouTube, το Instagram και το LinkedIn μεταξύ της συνολικής αγοράς και της αυτοβοήθειας. Τα δύο τρίτα των βιβλίων αυτοβοήθειας αγοράστηκαν από καταναλωτές που χρησιμοποιούν το YouTube τακτικά, μαζί με 61% για το Instagram και 30% για το LinkedIn, έναντι 51%, 47% και 18% αντίστοιχα για τα βιβλία συνολικά. Σε γενικές γραμμές, οι αγοραστές βιβλίων αυτοβοήθειας είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν τις περισσότερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε διαφορετικά επίπεδα, με τη μεγαλύτερη εξαίρεση να είναι το Goodreads, το οποίο βρίσκεται 3% πίσω από το συνολικό ποσοστό της αγοράς.

    Εξαιρετικό εύρημα είναι ότι οι κορυφαίες επιρροές αγοράς ενός βιβλίου non fiction ή βιβλίου ψυχολογίας και αυτοβοήθειας, είναι το θέμα και ακολουθεί από κοντά η σύσταση από κάποιον και η βιβλιοκριτική, με τον συγγραφέα, την περιγραφή οπισθοφύλλου και το αν είναι best seller να υπολείπονται σε επιρροή.

    Ευρήματα αν μη τι άλλο ενδιαφέροντα που δείχνουν τις τάσεις, καθοδηγούν τους επαγγελματίες του βιβλίου και αναδεικνύουν τη δυναμική πεδίων, ειδών, ηλικιών, κοινωνικών δικτύων, βιβλιοκριτικών κ.α.

    RELATED ARTICLES

    Most Popular