More
    xmas banner agori koimismeno_elniplex 1068x150
    patakis_marselen banner_elniplex 1068x150
    xmas banner agori koimismeno_elniplex 1068x150
    patakis_marselen banner_elniplex 1068x150
    xmas banner agori koimismeno_elniplex 1068x150
    patakis_marselen banner_elniplex 1068x150
    patakis_xmas banner skroutz_elniplex 405x150
    xmas banner agori koimismeno_elniplex 405x150
    patakis_marselen banner_elniplex 405x150
    ΑρχικήΣυνεντεύξειςΣυγγραφείςΙσαάκ Παλμιόλα: "Πρέπει να δημιουργήσουμε αναγνώστες"

    Ισαάκ Παλμιόλα: “Πρέπει να δημιουργήσουμε αναγνώστες”

    Τον συναντήσαμε στον Ευριπίδη της Κηφισιάς, πριν την εκδήλωση των Εκδόσεων Διόπτρα για τα βιβλία του στα ελληνικά. Ποια βιβλία; Τα 19 βιβλία της επιτυχημένης και αγαπητής στην Ελλάδα σειράς Λέσχη Μυστηρίου Σέργουφ Χολμς και το πρώτο της νέας του σειράς Stranger Kids, όπου τα βιβλία μένουν 24 ώρες χωρίς τους γονείς τους και τα κάνουν… θάλασσα (στο δεύτερο βιβλίο μένουν χωρίς WiFi, εκεί να δείτε).

    Φιλικός, αυθεντικός, επικοινωνιακός, με άποψη και χιούμορ, ένας πραγματικός επαγγελματίας της συγγραφής, από την Βαρκελώνη που μετά από τις περιπέτειες των δύο τελευταίων βιβλίων του, το τελευταίο του Σέργουφ Χολμς Το πιο viral μυστήριο και το Stranger Kids 1: 24 ώρες χωρίς γονείς, μας χάρισε και  απολαυστικές απαντήσεις, μέχρι τον Άρχοντα των δαχτυλιδιών και το I feel good.

    #diavazoume /#diavazoume_mazi τον Isaac Palmiola σε #Συνέντευξη στο #ELNIPLEX.

    Πώς θα σύστηνες τον εαυτό σου, αν σου δινόταν αυτή η ευκαιρία;

    Είμαι συγγραφέας για παιδιά. Μου αρέσει να κάνω τους άλλους ευτυχισμένους όταν διαβάζουν βιβλία. Όταν ήμουν παιδί απολάμβανα να διαβάζω άλλους και ένιωθα χαρούμενος, έτσι τώρα θέλω να είμαι κι εγώ κάποιος που δίνει χαρά στους άλλους καθώς διαβάζουν. Αυτό προσπαθώ να κάνω, άλλοτε το καταφέρνω, άλλοτε ίσως όχι, αλλά αυτός είναι ο στόχος μου.

    Πότε αποφάσισες να γίνεις συγγραφέας;

    Ήμουν πολύ μικρός. Πήγα στο σχολείο όπου φοιτούσα και συνάντησα τη δασκάλα μου. Της είχα δώσει ένα κείμενο και μου είπε ότι ήταν πολύ καλό. Και της είπα: «είναι επειδή θέλω να γίνω συγγραφέας».

    Πόσο χρονών ήσουν τότε;

    Ήμουν περίπου επτά ετών. Πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε. Έπρεπε να δουλέψω πολύ, να γράψω αρκετά βιβλία για να γίνω συγγραφέας.

    Γεννήθηκες στην Βαρκελώνη;

    Γεννήθηκα στη Μαντράσα, μια πόλη κοντά στη Βαρκελώνη. Ζω στη Βαρκελώνη και οι ιστορίες μου διαδραματίζονται σε αυτήν.

    Πώς ήταν η πόλη των παιδικών σου χρόνων;

    Είχα μια ευτυχισμένη ζωή, διάβαζα βιβλία, έπαιζα μπάσκετ, το αγαπημένο μου άθλημα.

    Οι γονείς σου διάβαζαν βιβλία, έτσι;

    Η μητέρα μου ήταν αναγνώστρια. Αλλά φοβόντουσαν πολύ να γίνω συγγραφέας επειδή δεν θα είχα λεφτά να φάω (γέλια). Ανησυχούσαν για αυτό πολύ. Η μητέρα μου ήταν ευτυχισμένη που έγινα καθηγητής. Διδάσκω λογοτεχνία.

    Διδάσκεις, λοιπόν, παιδιά. Η λογοτεχνία ήταν στη ζωή σου από πολύ νωρίς. Είδα, όμως, ότι έχεις σπουδάσει και εργαστεί στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Πιστεύεις ότι ο κινηματογραφικός κώδικας μοιάζει με αυτόν της λογοτεχνίας; Σε επηρέασε να γίνεις συγγραφέας;

    Απολύτως! Ο κινηματογράφος και η τηλεόραση λένε επίσης ιστορίες, απλά διαφέρει η μορφή. Βέβαια όταν διαβάζεις ένα βιβλίο πρέπει να βάλεις περισσότερο τη φαντασία σου, όταν βλέπεις μια ταινία βλέπεις τις εικόνες να κινούνται. Ίσως είναι ευκολότερο. Αλλά όλοι χρειαζόμαστε να ακούμε και να λέμε ιστορίες, είναι πανανθρώπινη ανάγκη. Δε θα ήμασταν οι ίδιοι χωρίς ιστορίες. Πιστεύω ότι η τηλεόραση και ο κινηματογράφος μου το έκαναν όχι πιο εύκολο, αλλά πιο φυσικό να γίνω συγγραφέας.

    Πάμε λοιπόν στον Σέργουφ Χολμς. Πώς γεννήθηκε στο μυαλό σου αυτός ο ήρωας, αυτή η σειρά;

    Ήταν μια πρόταση του εκδότη μου που μου έδωσε την έμπνευση. Χρειαζόμασταν μια σειρά για αυτές τις ηλικίες, μια σειρά μυστηρίου, σκέφτηκε. Δουλέψαμε πολύ σε όλα τα κομμάτια, στον τίτλο που είναι πολύ δημιουργικός, τους βασικούς χαρακτήρες, την πλοκή.

    Πίστευες ποτέ ότι ο Σέργουφ Χολμς θα έφτανε ποτέ στα είκοσι βιβλία, σε τόσες χιλιάδες πωλήσεις, σε μεταφράσεις;

    Όχι, ποτέ! Αρχίσαμε να φτιάχνουμε αυτά τα βιβλία και θα φτιάχναμε όσα βιβλία θέλαμε. Αλλά δεν περίμενα ότι θα αποκτούσαν αυτή την αγάπη, όπως και εδώ, στην Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό για μένα. Χωρίς επιτυχία δεν θα μπορούσα να συνεχίσω να γράφω τόσα βιβλία.

    Θαύμαζες τον Άρθουρ Κόναν Ντόυλ όταν ήσουν πιο νέος; Διάβαζες βιβλία του;

    Δεν ήταν το αγαπημένο μου είδος, αλλά διάβαζα τα βιβλία του. Τον θαύμαζα ασφαλώς. Δεν είχε πάρα πολλά βιβλία, όπως η Άγκαθα Κρίστι, η οποία είναι επίσης πολύ σπουδαία και επιδραστική!

    Σε επηρέασε η Αγκάθα Κρίστι, έτσι;

    Νομίζω ότι επηρέασε κάθε έναν που γράφει μια ιστορία μυστηρίου. Και τόσα πολλά βιβλία…

    Είναι μια αρχετυπική συγγραφέας;

    Ναι! Και η δομή των υποθέσεών της. Μπορεί να μην το ξέρεις, αλλά σίγουρα έχεις επηρεαστεί από τις ιστορίες της.

    Στο τελευταίο βιβλίο της Λέσχης Μυστηρίου Σέργουφ Χολμς που μεταφράστηκε στα ελληνικά, 19ο τον αριθμό, «Το πιο viral μυστήριο!» (El misterio mas viral), έχουμε tiktokers, έχουμε viral και διαδικτυακές προκλήσεις. Έχεις social media; Τα χρησιμοποιείς; Σου είναι σημαντικά ως συγγραφέας ή ως άνθρωπος;

    Δεν μου πολυαρέσουν. Έχω ένα instragram γιατί πρέπει να έχω ένα. Ρώτησα τον 11χρονο γιο μου πώς να το χειριστώ. Καταλαβαίνω ότι αρέσουν στους νέους ανθρώπους.

    Τι βρίσκουν τα παιδιά σήμερα σημαντικό στα social media και υπάρχει αυτή η προσκόλληση;

    Δεν μου αρέσει που έχουν αυτόν τον εθισμό με τα είκοσι δευτερόλεπτα και οτιδήποτε ξεπερνάει αυτόν τον χρόνο τους γίνεται βαρετό. Νομίζω ότι αυτό δεν είναι καλό γι’ αυτούς. Και γενικά αυτό που πρέπει να δείχνεις ευτυχισμένος και χαρούμενος, να δείχνεις επιτυχημένος στους άλλους, δεν μου αρέσει. Δεν μπορούμε ίσως να το αλλάξουμε όλο αυτό, αλλά μπορούμε να το κάνουμε λίγο μικρότερο.

    Stranger Kids, λοιπόν. Η νέα σου σειρά. Πώς είναι η ζωή «24 ώρες χωρίς γονείς» (24 Horas Sin Padres) ή «Χωρίς WiFi» όπως είναι το δεύτερο βιβλίο σου (θα κυκλοφορήσει προσεχώς στα ελληνικά; Και εντάξει 24 ώρες χωρίς γονείς έχουν φανταστεί πολλά παιδιά. Αλλά 24 ώρες χωρίς WiFi, μάλλον θα ήταν σκέτος τρόμος γι’ αυτά…

    Σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο, που δεν έχουν WiFi, τα παιδιά πρέπει να κάνουν μια εργασία για το σχολείο και πρέπει να πάνε στη βιβλιοθήκη (γέλια)! Και πρέπει να διαβάσουν βιβλία για να βρουν αυτά που θέλουν.

    Στο πρώτο βιβλίο, επίσης, που είναι η φαντασίωση όλων των παιδιών, πιστεύουν ότι χωρίς τους γονείς τους θα κάνουν ό,τι θέλουν. Τους βάζουν κανόνες. Μην κάνετε πάρτι. Κάνουν πάρτι! Μην τρώτε πίτσα. Τρώνε πίτσα! και ούτω καθεξής. Αλλά υπάρχει ένας ακόμα πολύ σημαντικός κανόνας: μην αφήσετε ανοιχτή την πόρτα της κουζίνας και φύγει ο σκύλος. Αλλά την αφήνουν και ο σκύλος φεύγει. Κι αυτό είναι πολύ σοβαρό για αυτά, γιατί αγαπούν το σκυλί. Και στην πόλη εξαφανίζονται και μερικά ακόμα σκυλιά. Οπότε τώρα το σπίτι είναι άνω κάτω, οι γείτονες είναι έξαλλοι μαζί τους και το σκυλί έχει εξαφανιστεί. Οι γονείς τους πρόκειται να επιστρέψουν, οπότε πρέπει να λυθεί όλο αυτό το πρόβλημα. Νομίζω ότι είναι αρκετά αστείο.

    Έχεις τις ίδιες προσδοκίες με τον Σέργουφ Χολμς; Και κάτι άλλο: έχεις κάποιον φόβο μήπως αυτές οι δύο σειρές είναι παρόμοιες και ίσως η πρώτη ή η δεύτερη πέσει χαμηλότερα εξαιτίας της άλλης;

    Νομίζω ότι το Stranger Kids είναι πολύ αγαπητό σε παιδιά που δεν τους αρέσει και πάρα πολύ να διαβάζουν. Στην Ισπανία, πήρα πολλά μηνύματα που έλεγαν «το παιδί μου δεν διάβαζε και απόλαυσε το βιβλίο σας». Είναι απλές ιστορίες, ακριβώς γιατί θέλω να αγαπήσουν τα παιδιά τα βιβλία. Και είμαι σίγουρος ότι θα γίνουν εξίσου πολλά βιβλία και σε αυτή τη σειρά όπως και με τον Σέργουφ Χολμς, παρότι δεν θα είναι εύκολο να δημιουργήσεις απεριόριστα βιβλία με πλοκή σε μια σειρά «24 ώρες χωρίς…», ενώ με τον Σέργουφ μπορείς να επινοήσεις αμέτρητα μυστήρια.

    Αγαπούσες το «Home Alone» ως παιδί;

    Πολύ αστεία ταινία. Και ίσως επέδρασε στο υποσυνείδητό μου.

    Ο γιος σου διαβάζει τα βιβλία σου; Τι σου λέει;

    «Ο πατέρας μου είναι τρελός».

    Οι φίλοι του διαβάζουν τα βιβλία σας; Πιστεύουν το ίδιο;

    (Γέλια) Κάποιοι, ναι.

    Πιστεύεις ότι ο γιος του Τόλκιν πίστευε το ίδιο για τον πατέρα του;

    Νομίζω ότι ο Κρίστοφερ Τόλκιν θαύμαζε τη δουλειά του πατέρα του (γέλια).

    Πόσο σημαντικό είναι το χιούμορ στις ιστορίες σου, στην αντίληψή σου για τη λογοτεχνία και στη ζωή σου γενικά;

    Χρησιμοποιώ το χιούμορ στα βιβλία μου όταν γράφω για παιδιά 6-8-10 ετών. Είναι σημαντικό για τις ιστορίες που διαβάζουν, τους αρέσει, το χρειάζονται τα παιδιά. Όσο μεγαλώνουν, το χιούμορ παύει να είναι τόσο σημαντικό για αυτά. Καμιά φορά γελάω με αυτά που γράφω. Είναι σημαντικό και για μένα να απολαμβάνω τη διαδικασία της γραφής. Ίσως ο Σεργουφ Χολμς και το Stranger Kids είναι ένα όχημα, μια διαδικασία για να πάνε και σε άλλα βιβλία. Αν τα παιδιά μάθουν να απολαμβάνουν την ανάγνωση, ίσως να συνεχίσουν να διαβάζουν μέχρι να πιάσουν το πρώτο κινητό στα χέρια τους. Αλλά θα επιστρέψουν στο βιβλίο. Πρέπει όμως να τα κρατήσεις όσο είναι μικρά κοντά στα βιβλία. Πρέπει να δημιουργήσουμε αναγνώστες, όμως.

    Πάντα αναρωτιόμουν τι μουσική ακούει ένας συγγραφέας ενώ γράφει ένα βιβλίο ή τον εμπνέει να γράψει ίσως.

    Οι αγαπημένοι μου είναι οι Pink Floyd.

    Για τον Σέργουφ Χολμς τι θα έβαζες;

    Κάτι αστείο. Το I feel good ίσως.

    Isaac, σ’ ευχαριστούμε πολύ.

    Ευχαριστώ πολύ κι εγώ.

    Isaac Palmiola
    Λέσχη Μυστηρίου Σέργουφ Χολμς – No 19- Το πιο viral μυστήριο!
    Λέσχη Μυστηρίου Σέργουφ Χολμς
    No 18- Φώτα, κάμερα… έρευνα!
    No 17- Παιχνίδια με τη φωτιά
    No 16- Ένα φασαριόζικο φάντασμα
    No 15- Η παγίδα του αυτοκράτορα
    No 14- Σαμποτάζ στο υδάτινο πάρκο
    Δείτε τα όλα στις Εκδόσεις Διόπτρα
    Κι ακόμα
    Stranger Kids 1: 24 ώρες χωρίς γονείς
    #diavazoume/#diavazoume_mazi

    Απόστολος Πάππος
    Απόστολος Πάππος
    Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Νηπιαγωγός. Κάποτε έφτιαξε το ELNIPLEX. Τώρα γράφει γι' αυτό μόνο όποτε του αρέσει κάτι.
    RELATED ARTICLES

    Most Popular