More
    xmas banner popo kai pipi_elniplex 1068x150
    cluedle banner_elniplex 1068x150
    xmas banner popo kai pipi_elniplex 1068x150
    cluedle banner_elniplex 1068x150
    xmas banner popo kai pipi_elniplex 1068x150
    cluedle banner_elniplex 1068x150
    xmas banner popo kai pipi_elniplex 405x150
    cluedle banner_elniplex 405x150
    ΑρχικήΣυνεντεύξειςΣυγγραφείςΜπενζαμάν Μπεκιού: "Η τεχνολογία να μας απελευθερώσει από τα κουραστικά καθήκοντα, όχι...

    Μπενζαμάν Μπεκιού: “Η τεχνολογία να μας απελευθερώσει από τα κουραστικά καθήκοντα, όχι από τα συναρπαστικά”

    Από τη Γαλλία, των σημαντικών δημιουργών και των νέων τάσεων, ένας νέος εικονογράφος, με πνευματώδεις, πολύχρωμες εικονογραφήσεις, δουλεμένες στη λεπτομέρεια.

    Η σειρά παρατηρητικότητας με τον ευφάνταστο τίτλο Τσαπατσουλέν και Λαμαντάρα αγαπιέται πια πολύ και στην Ελλάδα, με τα πέντε μεγάλου μεγέθους βιβλία της να αποτελούν μια ξεχωριστή ψυχαγωγική πρόταση για κάθε σπίτι.

    Διάδραση, διασκέδαση και πολλή πλάκα. Γι’ αυτό αγαπιούνται.

    #diavazoume /#diavazoume mazi τον εικονογράφο Benzamin Bécue σε #Συνέντευξη στο #ELNIPLEX.

     

    Τσαπατσουλέν και Λαμαντάρα (Le Royaume Dubazar)! Πώς συλλάβατε αυτά τα πρωτότυπα υπερ-λεπτομερή βιβλία παρατηρητικότητας;

    Αρχικά δούλεψα στη συλλογή “Search and find” (Ψάχνω και Βρίσκω) για τον ίδιο Γάλλο εκδότη, τον Auzou. Μου άρεσε να εικονογραφώ αυτές τις πλάκες, γεμάτες λεπτομέρειες και να μου δίνει μεγάλη ελευθερία να ζωγραφίζω και να χρησιμοποιώ όλο το χιούμορ που ήθελα. Μου άρεσε τόσο πολύ που ήθελα να δημιουργήσω μια νέα συλλογή με επαναλαμβανόμενους χαρακτήρες. Το θέμα του “παζαριού” μου φάνηκε προφανές και μια ιδανική παιδική χαρά για να σχεδιάσω κάθε είδους ανοησίες.

    Ήσασταν παρατηρητικός ως παιδί;

    Ναι, θυμάμαι ότι η γιαγιά μου με φώναζε Eagle Eye, επειδή ήμουν πολύ καλός στο να βρίσκω άγριες φράουλες όταν πηγαίναμε βόλτες. Και πάντα ήμουν πολύ καλός στο να βρίσκω τετράφυλλα τριφύλλια.

    Συνειδητοποιήσατε ότι η παρατηρητικότητα και αυτό το παιχνίδι εύρεσης αντικειμένων μέσα σε ένα μεγάλο σύνολο είναι εθιστικό;

    Ναι, λίγο, αλλά είναι ένας καλός εθισμός! Τα παιδιά μου κάνουν τακτικά μια σελίδα πριν πάνε για ύπνο και είναι αλήθεια ότι είναι αδύνατο να σταματήσουν πριν τελειώσουν τη σελίδα. Το γεγονός ότι υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας τους προκαλεί ακόμη περισσότερο και είναι περήφανοι που βρίσκουν τα «δυσεύρετα» αντικείμενα. Έπρεπε οπωσδήποτε να βάλω τις λύσεις στο τέλος, γιατί υπάρχουν και άλλα άλμπουμ για τα οποία λαμβάνω τακτικά e-mail από απελπισμένους γονείς που δεν μπορούν να βρουν κάποιο αντικείμενο.

    Πόσο σημαντική είναι η παρατηρητικότητα για ένα παιδί; Σχετίζεται, νομίζετε, με τη συγκέντρωση και την επίδοση των μαθητών ή είναι μια ανεξάρτητη λειτουργία;

    Η ανάπτυξη της αίσθησης της παρατήρησης στα παιδιά είναι πολύ σημαντική, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να μάθουν για τον κόσμο γύρω τους, να αποκτήσουν νέες γνώσεις και δεξιότητες παρατηρώντας και μιμούμενοι τους μεγαλύτερους τους. Η παρατήρηση διεγείρει επίσης την περιέργεια και τη δημιουργικότητα και εκπαιδεύει τη μνήμη και τη συγκέντρωση. Η διάρκεια προσοχής των παιδιών είναι πολύ περιορισμένη πριν από την ηλικία των τριών ετών, περίπου στα 10 λεπτά. Η αναζήτηση και εύρεση βιβλίων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τους βοηθήσετε να αναπτύξουν την προσοχή τους. Το γεγονός ότι μπορούν να κάνουν αυτήν τη δραστηριότητα μόνοι τους, ακόμη και πριν μάθουν να διαβάζουν, είναι καλό. Και ελπίζω να είναι ένα καλό εφαλτήριο για ανάγνωση.

    Τσαπατσουλέν και Λαμαντάρα (Φεβρουάριος 2022)/Le Royaume Dubazar

    Έχετε εντοπίσει τις επιρροές της εικονογράφησής σας; Είναι συνειδητές; Ή μήπως αυτοί που αγαπάμε δουλεύουν υπόγεια μέσα μας;

    Υπάρχουν πολλοί εικονογράφοι που επηρεάζουν τη δουλειά μου, ξεκινώντας από όλα τα κόμικς που διάβαζα ως παιδί. Και σήμερα, χάρη στα κοινωνικά δίκτυα, μπορώ να παρακολουθώ το έργο και τα νέα ενός άπειρου αριθμού καλλιτεχνών. Όταν σχεδιάζω έναν πίνακα, είναι περίπου ένας συνδυασμός των πάντων στο κεφάλι μου. Η έμπνευση έρχεται από παντού. Μερικές φορές είναι το αποτέλεσμα μακράς έρευνας. Μερικές φορές έρχεται από το πουθενά. Ο εγκέφαλός μας αποφασίζει να φέρει στην επιφάνεια μια παλιά παιδική ανάμνηση, μια σκηνή από μια ταινία ή ένα μέρος που έχουμε επισκεφθεί. Όλοι καταγράφουμε χιλιάδες εικόνες, αισθήσεις που μας σημαδεύουν ανάλογα με την ευαισθησία μας. Αλλά δεν μπορούμε πάντα να ελέγξουμε τι επιλέγει ο εγκέφαλός μας να καταγράψει και να αναδείξει εκείνη τη στιγμή.

    Η έπαυλη της Μαντάμ ντε Σνομπαρί (Νοέμβριος 2024) /Le palais de l’impératrice nickelchrome

    Πώς δουλεύετε πάνω στις εικονογραφήσεις σας; Χρησιμοποιείτε μόνο ψηφιακά μέσα;

    Ξεκινάω πάντα με ένα κλασικό σχέδιο με μολύβι σε χαρτί. Επεξεργάζομαι τη σύνθεση του σχεδίου μου με μικρά σκίτσα, τα οποία είναι συχνά αρκετά γρήγορα. Στη συνέχεια, όταν έχω την ιδέα μου, ξεκινώ το σχέδιο μολυβιού πλήρους μεγέθους με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες, κάτι που μου παίρνει τον περισσότερο χρόνο. Στη συνέχεια, το σαρώνω και το παίρνω πίσω στον υπολογιστή με χρώμα.

    Στη Χώρα του Τσαπατσουλέν (Ιανουάριος 2024) /Le Royaume Dufouillis

    Χρησιμοποιείτε AI στις εικόνες σας; Θα εικονογραφούσατε ποτέ εν μέρει με AI; Και πού είναι η γραμμή μεταξύ εικονογράφου και AI;

    Όχι, δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ AI στις εικόνες μου. Ποτέ δεν με ενδιέφερε πραγματικά και δεν ξέρω πώς να το χρησιμοποιήσω. Δεν νομίζω ότι είσαι εικονογράφος εάν χρησιμοποιείς AI 100%. Το σχέδιο και η παραγγελία σε έναν υπολογιστή είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα. Για μερικούς ανθρώπους, η τεχνητή νοημοσύνη δεν αντικαθιστά απαραίτητα τον εικονογράφο. Μπορεί να είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο για να εξοικονομήσετε χρόνο και να βοηθήσετε στην εύρεση έμπνευσης. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί σημαντική ανησυχία για τους εικονογράφους, ιδίως όσον αφορά την πνευματική ιδιοκτησία και το μέλλον της αγοράς βιβλίων, η οποία είναι ήδη κορεσμένη. Θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε και όλοι θα πρέπει να βρουν τη θέση τους στο μέλλον. Προσωπικά, νομίζω ότι είναι κρίμα, γιατί το να ζεις από το σχέδιο είναι μια πραγματική ευκαιρία. Νομίζω ότι η τεχνολογία πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να μας απελευθερώσει από τα κουραστικά καθήκοντα, όχι από τα συναρπαστικά.

    Το παλάτι της πριγκίπισσας Λαμαντάρα (Οκτώβριος 2024) /Le chateau de la Princesse Dubazar (Cherche et Trouve)

    Η Ελληνίδα μεταφράστρια, Λίντυ Γαλάτη, έδωσε στη σειρά έναν λαμπρό τίτλο στη γλώσσα μας. Πόσο σημαντικό είναι για ένα χιουμοριστικό παιδικό βιβλίο να διατηρεί τα δομικά του στοιχεία καθώς ταξιδεύει σε άλλες γλώσσες;

    Η μετάφραση ενός βιβλίου είναι μια δύσκολη άσκηση. Κάθε γλώσσα συνδέεται με έναν ολόκληρο πολιτισμό και οι μεταφραστές πρέπει να είναι τόσο δημιουργικοί όσο ο αρχικός συγγραφέας. Όταν επιλέγω έναν τίτλο, μου αρέσει να κάνω ένα λογοπαίγνιο, αν και ξέρω ότι δεν μπορεί να μεταφραστεί ως έχει, και ότι υπάρχει κάποιος εκεί έξω που ίσως αισθανθεί απόγνωση για να βρει μια καλή μετάφρασή του. Το σημαντικό είναι να κρατήσω έναν χιουμοριστικό τόνο, γιατί αυτό είναι μέρος της δουλειάς μου και μέρος της επιτυχίας αυτών των βιβλίων. Χαίρομαι που η Ελληνίδα μεταφράστρια τα πήγε τόσο καλά και τη συγχαίρω!

    Παιχνίδια στο Κάστρο του Τσαπατσουλέν (Σεπτέμβριος 2024) /Le château du prince Dufouillis

    Πιστεύετε ότι έχετε κάποια σχέση ως σκέψη, ως δημιουργός, με την Ελλάδα; Σας έχει επηρεάσει κάτι, ας πούμε, ελληνικό;

    Έχω Έλληνες φίλους και είχα την τύχη να παρευρεθώ στο γάμο τους πριν από μερικά χρόνια. Μου έδωσε την ευκαιρία να δω λίγο την Αθήνα και την Πελοπόννησο. Όπως πολλοί, εντυπωσιάστηκα από την Ακρόπολη. Έχω υπέροχες αναμνήσεις από εκείνο το ταξίδι. Πάντα θαύμαζα την αρχαία αρχιτεκτονική και τα αγάλματα και συχνά τα απεικονίζω στις εικονογραφήσεις μου. Νομίζω ότι μπορείτε να δείτε λίγο από αυτή την επιρροή σε κάποια μέρη στο βιβλίο Η έπαυλη της Μαντάμ ντε Σνομπαρί.

    Benjamin Bécue
    Τσαπατσουλέν και Λαμαντάρα
    Η έπαυλη της Μαντάμ ντε Σνομπαρί
    Στη Χώρα του Τσαπατσουλέν
    Παιχνίδια στο Κάστρο του Τσαπατσουλέν
    Το παλάτι της πριγκίπισσας Λαμαντάρα
    Δείτε τα βιβλία στις Εκδόσεις Διόπτρα
    —–
    #diavazoume/#diavazoume_mazi

     

    Απόστολος Πάππος
    Απόστολος Πάππος
    Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Νηπιαγωγός. Κάποτε έφτιαξε το ELNIPLEX. Τώρα γράφει γι' αυτό μόνο όποτε του αρέσει κάτι.
    RELATED ARTICLES

    Most Popular