More
    xmas banner agori koimismeno_elniplex 1068x150
    patakis_marselen banner_elniplex 1068x150
    xmas banner agori koimismeno_elniplex 1068x150
    patakis_marselen banner_elniplex 1068x150
    xmas banner agori koimismeno_elniplex 1068x150
    patakis_marselen banner_elniplex 1068x150
    patakis_xmas banner skroutz_elniplex 405x150
    xmas banner agori koimismeno_elniplex 405x150
    patakis_marselen banner_elniplex 405x150
    ΑρχικήΕικαστικάΓιοχάνες Βερμέερ: H Google τιμά με doodle τον Ολλανδό ζωγράφο κι εμείς...

    Γιοχάνες Βερμέερ: H Google τιμά με doodle τον Ολλανδό ζωγράφο κι εμείς προτείνουμε 5 πίνακές του για να σχολιάσετε με παιδιά

    Ο Ολλανδός ζωγράφος Johannes Vermeer τιμάται σήμερα από την Google με ένα όμορφο doodle, με αφορμή τη συμπλήρωση 389 χρόνων από τη γέννησή του και είναι ευκαιρία να θυμηθούμε την τέχνη του σπουδαίου Ολλανδού ζωγράφου και ειδικότερα 5 πίνακές του που αξίζει να δούμε μαζί με παιδιά.

    Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι (Girl with a pearl earing), 1665, Χάγη, Mauritshuis

    Στο αποκορύφωμα της καριέρας του φιλοτεχνούσε κυρίως γυναίκες να διαβάζουν γράμματα, να παίζουν μουσικά όργανα ή να στολίζονται με κοσμήματα.

    Ένας από τους πιο γνωστούς του πίνακες ήταν «Το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι». Οι περισσότεροι ιστορικοί τέχνης πιστεύουν ότι απεικονίζει την 16χρονη κόρη του ζωγράφου, Μαρία, την οποία χρησιμοποίησε ως μοντέλο και σε άλλους πίνακές του. Κάποιοι, ωστόσο, πιστεύουν ότι στον πίνακα βλέπουμε την 16χρονη υπηρέτρια του Βερμέερ, Γκριέτ, με την οποία ο ζωγράφος έζησε έναν θυελλώδη πλατωνικό έρωτα λόγω μάλλον της μεγάλης διαφοράς ηλικίας τους. Αυτή η φήμη μάλιστα έγινε και ταινία με πρωταγωνίστρια την Σκάρλετ Γιόχανσον.

    Η Γαλατού, 1658, Άμστερνταμ, Ρέικσμουζεουμ

    Η Γαλατού απεικονίζει τη γυναίκα που εκτελεί με συνέπεια τα καθήκοντά της. Ο πίνακας εκτιμήθηκε όταν φούντωσε το κίνημα των ιμπρεσιονιστών.

    Ο αστρονόμος (The astronomer), 1668, Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου

    Ο αστρονόμος είναι σε λάδι σε καμβά μεγέθους 51 × 45 και εκτίθεται στο Λούβρο. Οι απεικονίσεις επιστημόνων ήταν αγαπημένο θέμα στην ολλανδική ζωγραφική του 17ου αιώνα, καθώς φαίνεται πως τους είχαν σε εκτίμηση. Μάλιστα λίγο αργότερα έκανε έναν αρκετά παρόμοιο πίνακα, με έναν γεωγράφο (The Geographer). Και οι δύο πιστεύεται ότι απεικονίζουν τον ίδιο άνδρα, πιθανώς τον Antonie van Leeuwenhoek. Πώς καταλαβαίνουμε ότι είναι αστρονόμος; Από την υδρόγειο σφαίρα αλλά και το βιβλίο στο τραπέζι που οι ειδικοί είδαν ότι είναι το Institutiones Astronomicae Geographicae του Adriaan Metius. Μάλιστα είδαν ότι ο τόμος είναι ανοιχτός στο Βιβλίο III, ένα τμήμα που συμβουλεύει τον αστρονόμο να αναζητήσει «έμπνευση από τον Θεό».

    Κοπέλα καθισμένη στο βιργινάλι (Young woman seated at a virginal), 1670–75, Λονδίνο, Εθνική Πινακοθήκη

    Ο πίνακας δείχνει μια νεαρή γυναίκα να κάθεται σε ένα βιργινάλι (είδος τσέμπαλου χοεδοφόρου, δημοφιλούς στην Ευρώπη τον 17ο αιώνα). Η γυναίκα είναι στραμμένη προς τα αριστερά και να παίζει το βιργινάλι. Αριστερά βλέπουμε μια βιόλα. Χρονολογείται περίπου στα 1670. 

    Κοπέλα που διαβάζει μια επιστολή μπροστά σ’ ανοιχτό παράθυρο, Girl Reading a Letter by an Open Window, 1657-1659

    Ο Vermeer γεννήθηκε (παλιό ημερολόγιο) στις 31 Οκτωβρίου του 1632 και πέθανε στις 15 Δεκεμβρίου 1675. Έζησε και εργάστηκε στην περιοχή του Ντελφτ της Νότιας Ολλανδίας κατά τον 17ο αιώνα. Στις 20 Απριλίου 1653, νυμφεύτηκε την Catharina Bolnes, κόρη εύπορης οικογένειας με την οποία απέκτησε 14 παιδιά, εκ των οποίων τα 4 πέθαναν σε πολύ νεαρή ηλικία.

    Ζωγράφιζε περίπου δύο πίνακες τον χρόνο, έτσι εξηγείται η μικρή σχετικά παραγωγή του σε έργα. Το 1672, ο πόλεμος μεταξύ Ολλανδίας και Γαλλίας έφερε άσχημα αποτελέσματα στην οικονομική του κατάσταση, με αποτέλεσμα σταδιακά να πέσει σε κατάθλιψη και να πεθάνει το 1675. Λέγεται πως ετάφη στις 15 Δεκεμβρίου, στον οικογενειακό τάφο της Παλαιάς Εκκλησίας του Ντελφτ.

    Διακρίθηκε κυρίως ζωγραφίζοντας σκηνές καθημερινότητας και ηθογραφίες. Ως επί το πλείστον οι πίνακές του ακολουθούν την ολλανδική ηθογραφική ζωγραφική όπου η αμαρτία και τα πάθη καταδικάζονται ενώ η τέχνη πρέπει να διαπαιδαγωγεί και να αναδεικνύει την ενάρετη ζωή.

    RELATED ARTICLES

    Most Popular