Αύγουστος είναι τα έλατα, οι φρουροί του Μαινάλου. Πλατωνιστές φιλόσοφοι αφιερωμένοι στην ακύμαντη σοφία τους, παραταγμένοι σε τέτοιο σχηματισμό ώστε να επιβλέπουν ανεμπόδιστα τις καθημερινές χοροεσπερίδες των κάτω δέντρων. Στόχος τους βουβός και απαρέγκλιτος να προστατεύουν το οροπέδιο, τις καρυδιές και τις φουντουκιές εδώ κάτω, να δίνουν πλαίσιο στις μοιραίες κατάλπεις και σ’ όλες εκείνες τις έφηβες που βρίσκουν κάθε μέρα το σώμα τους, που κάνουν πίσω τα μαλλιά τους με τη δικτυωτή τους κόμη βορά στον ήλιο. Τα έλατα σωπαίνουν ιερατικά, αποσιωπούν την ερωτική παρακαταθήκη του Πανός εξυψώνοντάς την σε Ιδέα, κι εξασφαλίζουν την κεφάτη κίνηση των καρποφόρων στον αέρα. Πρωί και βράδυ παρακολουθούν με τα τηλεσκόπιά τους το σώμα του καλοκαιριού να μεγαλώνει.
Η Μαρία Γιαγιάννου γεννήθηκε το 1978. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ, Πολιτιστική Διαχείριση και Φιλοσοφία της Τέχνης. Είναι συγγραφέας και θεωρητικός τέχνης. Επιμελείται εικαστικές εκθέσεις και άλλα πολιτιστικά events. Έχει συνεργαστεί με γκαλερί, διαφημιστικές εταιρείες, περιοδικά και εφημερίδες. Είχε τη σύλληψη και την επιμέλεια των Booknotes (33 μουσικές βιβλιοπαρουσιάσεις) στο Jazz Point και στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων (2016-18).
Έχει εκδώσει εννιά βιβλία: «Κλάρα Σούμαν: τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας» (Θέατρο, Μελάνι 2018), «Άνγκρια» (Θέατρο, Μελάνι 2016), «Μεταμοντέρνο Σώμα» (Δοκίμιο, Συλλογικό, Γαβριηλίδης 2016), «Μπαλαντέρ» (Νουβέλα, Μελάνι 2015), «Μεταμοντέρνος Έρως» (Δοκίμιο, Συλλογικό, Γαβριηλίδης 2014), «Εκτός Εαυτού» (Θέατρο, Σμίλη 2013), «Μελανίππη» (Μυθιστόρημα, Σμίλη 2012), «Ο Ταξιδιώτης του Άλλοτε» (Πεζοποιήματα, Κάκτος 2006), «Το μέλος φάντασμα» (μυθιστόρημα, Μελάνι 2020). Κείμενά της πάνω στη δουλειά εικαστικών καλλιτεχνών δημοσιεύονται σε καταλόγους εκθέσεων και λοιπά κείμενα σε λογοτεχνικά περιοδικά.
Στο θέατρο έχουν παρασταθεί τα έργα της: «Όχι μουσική» (μέρος συλλογικού έργου «629», σκην. M. Gelardi, Festival Teatrodi Napoli, 2019), «Κλάρα Σούμαν: τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας» (σκην. Μ.Φιορέντζης, Θέατρο της οδού Κυκλάδων Λευτέρης Βογιατζής, 2018), «Άνγκρια» (σκην. Κ. Αρβανιτάκης, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, Φεστιβάλ Αναλόγιο 2016), «Κάλλας: εκποίηση» (απόσπασμα στο «Woman», σκην. Κ. Αρβανιτάκης, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, 2014), «Εκτός Εαυτού» (σκην. Γ.Γιανναράκος, Θέατρο του Νέου Κόσμου 2013-2014, Νομισματικό Μουσείο 2013, Camp 2013 και σκην. Κ. Αρβανιτάκης, Θέατρο Συν Κάτι, 2010), με το ραδιοφωνικό έργο «Πανδώρα» συμμετείχε στο Gran Prix της Διεθνούς Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (σκην. Εμ. Κουτσουρέλης, URTI 2012, για την ΕΡΤ), «Μιούζικαλ Τσέπης» (τρεις μονόλογοι, σκην. Μ. Μητρούσης, 41 Street, 2009-10). Το 2014 διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΕΚΔΙΘ (Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου).
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Για παιδιά κυκλοφορούν τα βιβλία της Η κουνελόσκαλα (εκδ. Καλέντη) και Έχω έναν καλό Παππούα (εκδ. Κίχλη) που εισήλθε στη Χρυσή Λίστα 2023.